Educație

Front comun pentru copiii cu tulburari de comportament

Iulia Nicolaie
27 mar 2009 696 vizualizări
Consilierii bacauani, prezenti la lansarea unui proiect educativ, au spus ca unii profesori profita de tulburarea de atentie si hiperactivitatea de care sufera unii elevi pentru a acumula puncte la obtinerea gradatiilor de merit

Casa Corpului Didactic "Simion Mehedinti" a gazduit ieri dezbateri pe teme educationale, dar in mod special s-a discutat despre copiii care sufera de ADHD, tulburarea de atentie si hiperactivitate. Proiectul "Parteneriat pentru educatie", lansat ieri, are menirea de a-i apropia pe elevi de profesori si de familie, de a-i ajuta pe cei care sufera de ADHD si de a perfectiona personalul didactic. Evenimentul a fost deschis de coordonatorul Centrului Judetean de Asistenta si Resurse Educationale (CJARE) Vrancea, psihologul Ionela Suciu, care a prezentat structura centrului. Aici, elevii si parintii se pot adresa celor 24 de cabinete de asistenta psihopedagogica si celor opt cabinete logopedice, unde li se va acorda consiliere in alegerea carierei sau sfaturi de combatere a violentei si ajutor in relationarea cu membrii familiei. Cabinetele logopedice sint deschise pentru micutii prescolari si elevii din invatamintul primar. "Ne-am propus sa sprijinim colectivul cadrelor didactice printr-un program de psiho-educatie si prin materiale privitoare la ADHD si alte tulburari de comportament", a declarat consilierul scolar Steluta Aga. Reprezentantii CJARE Bacau, prezenti la discutii, au atras atentia asupra importantei deosebite pe care familia o are in tratarea acestor tulburari, dar si ca de multe ori tocmai parintii refuza sa recunoasca faptul ca propriul lor copil ar putea suferi de ADHD. De asemenea, acestia au mai sustinut ca este esential ca elevul sa fie supus unui tratament medicamentos, dar sa fie si ajutat de psiholog. Un punct de vedere interesant a venit tot din partea consilierilor bacauani, care au fost de parere ca unii profesori profita de aceasta problema a elevilor pentru a acumula punctele necesare obtinerii gradatiilor de merit. La lansarea proiectului au fost prezenti inspectorul scolar general adjunct Emil Onea, directorul Centrului de Educatie Incluziva "Elena Doamna", Paraschiva Sandulachi, inspectorul scolar Felicia Panaite si directorul CCD, Costica Neagu. Printre temele dezbatute s-au mai numarat utilizarea calculatorului in terapia dislaliilor (n.r.- cei care intimpina greutati in pronuntarea cuvintelor), analiza comportamentului elevilor de gimnaziu si atitudinea parintilor in raport cu scoala. (Iulia NICOLAIE)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.