Inspectiile scolare, realizate 100 %
"Activitatile proiectate la inceputul anului scolar 2008-2009 pentru semestrul I de catre Comisia pentru inspectie scolara din cadrul Compartimentului curriculum si inspectie scolara, au fost realizate in proportie de 100 %", se arata in raportul privind stadiul parcurgerii graficului unic de control. Printre scolile vrincene controlate se numara unitatile de invatamint din Mera, Pitulusa, Brosteni, Pufesti, Golesti, Slobozia Ciorasti, Virtescoiu, Faraoanele, Cimpineanca, Adjudul Vechi sau Ploscuteni. Unitatile controlate s-au situat la un nivel relativ bun, care dovedeste un management de calitate, mai ales la Scoala Slobozia Ciorasti si la Scoala Cimpineanca. Tematica inspectiilor a vizat implicarea directorilor de scoli in asigurarea conditiilor optime pentru procesul educational si pentru desfasurarea activitatilor de sfirsit de semestru. De asemenea, echipele de control au constatat ca unitatile scolare au tendinta de a se supraevalua datorita faptului ca membrii comisiilor din scoli nu au participat la cursurile de formare, de unde puteau afla criteriile de evaluare. Din acest motiv, se impune ca in perioada urmatoare aceste cursuri sa fie mai bine implementate de catre ARACIP. In ceea ce priveste unitatile de invatamint special, s-a constatat ca integrarea persoanelor cu dizabilitati in societate este dificila, in principal din cauza golurilor legislative si a mentalitatii invechite. Printre masurile propuse se numara modificarea regulamentului de organizare si functionare a cabinetelor de asistenta psihopedagogica, infiintarea de ateliere speciale pentru elevii sau absolventii scolilor speciale, cu asigurarea locurilor de cazare, infiintarea de comisii judetene pentru evaluarea si orientarea scolara a acestor copii si acordarea unui spor cadrelor didactice care lucreaza in centre pentru copii cu virusul HIV, in afara sporului pentru invatamint special de 15 %. Pentru scolile de arte si meserii, inspectorii propun ca pina la sfirsitul anului scolar, dirigintii sa organizeze activitati de consiliere profesionala, pentru a-i indruma pe tineri in cariera pe care vor sa o urmeze. De asemenea, acestia au specificat ca deja exista contracte si parteneriate cu agentii economici, fapt care ajuta la incadrarea in munca a elevilor. (Iulia NICOLAIE)