Educație

Inspectorii scolari, suprasolicitati de activitatile complementare

Iulia Nicolaie
2 feb 2009 1127 vizualizări
Printre punctele slabe ale institutiei figureaza inspectiile scolare si incapacitatea de prezentare a unor solutii de remediere a problemelor u punctele tari ale ISJ sint preocuparea inspectorilor pentru dezvoltarea profesionala, rezistenta la stres si rezultate bune la examenele scolare

Inspectoratul Scolar a fost supus unei analize SWOT, care a scos la iveala o serie de probleme cu care se confrunta institutia care gestioneaza procesul de invatamint la nivel judetean. Analiza SWOT (acronim pentru Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats "" calitati, defecte, oportunitati si amenintari "" n.r.) este o metoda eficienta, utilizata in cazul planificarii strategice, care examineaza factorii care determina succesul sau esecul unei organizatii. Astfel, printre punctele slabe ale institutiei figureaza, conform bilantului pe anul scolar 2007-2008 "incadrarea unor inspectori cu jumatate de norma, ceea ce a condus la o repartitie a sarcinilor destul de dificila". De asemenea, s-a constatat ca numarul mare de activitati suplimentare care cad in circa inspectorilor determina o mai slaba performanta in ceea ce priveste inspectiile efectuate in unitatile scolare. "Numarul mare de alte activitati complementare care duc, pe de o parte, la micsorarea timpului acordat inspectiilor scolare si pe de alta parte, la reducerea numarului de inspectii de revenire, pentru verificarea modului in care s-a intervenit pentru remedierea disfunctiilor constatate", se arata in analiza SWOT. Printre altele, specialistii au mai sesizat o monitorizare ineficienta a managementului din unitatile de invatamint si faptul ca in urma controalelor nu sint prezentate solutii de remediere a problemelor, de multe ori concluziile trase fiind evazive sau interpretabile. Analiza SWOT a mai relevat faptul ca numarul calificativelor de "foarte bine" nu este in deplina concordanta cu rezultatele invatarii si ca materialele si mijloacele didactice nu sint utilizate suficient in scoli. Multe dintre inspectiile ISJ-ului nu sint finalizate cu calificative privind calitatea procesului educational din unitatile scolare si, pe deasupra, in analiza se mai precizeaza faptul ca au avut loc frecvent intirzieri in predarea rapoartelor sau a situatiilor din scoli. Din fericire, activitatea inspectorilor ISJ are si numeroase puncte tari precum abordarea unei problematici variate in privinta inspectiilor tematice, preocuparea inspectorilor pentru dezvoltarea profesionala personala proprie si a cadrelor didactice din subordine, rezistenta la stres in conditiile in care volumul de munca este foarte mare, rezultate bune la examenele scolare, olimpiade si alte concursuri scolare si o buna colaborare intre ISJ si unitatile de invatamint. De asemenea, in anul scolar trecut majoritatea dascalilor a participat la stagii de formare profesionala sau cursuri de specializare. In plus, analiza mai arata ca in judetul nostru inspectorii stau destul de bine la pregatirea profesionala si ca majoritatea au experienta didactica, dar si manageriala. (Iulia NICOLAIE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.