Gradinitele din mediul rural, lasate in plata domnului
Daca in orasele vrincene gradinitele sint puse la punct, calduroase si primitoare, la sate situatia sta cu totul altfel, cel putin in unele localitati. Printre aspectele negative prezente in bilantul Inspectoratului Scolar privind invatamintul preprimar, pe primul loc se afla spatiile necorespunzatoare ale gradinitelor din mediul rural. Un exemplu graitor in acest sens este gradinita de la Batinesti, comuna Tifesti, vizitata saptaminile trecute de oficialii ISJ, unde era frig, iar citeva geamuri erau sparte, unitatea avind un aspect de-a dreptul deprimant. O alta problema in ceea ce priveste gradinitele este lipsa spatiului, care este insuficient, mai ales avind in vedere ca rata inscrierilor a crescut la 80,5 %, fata de 55, 2 % anul trecut. Printre problemele inregistrate de inspectorii scolari se mai numara amenajarea corespunzatoare a zonelor de interes, conform programei, deficiente in completarea caietului de evidenta a activitatii si prezentei educatoarei la grupa, dificultati in intelegerea procesului de evaluare si deficiente in intelegerea specificului activitatii din invatamintul prescolar. Totusi, anul scolar 2007-2008 a adus o evolutie in ceea ce priveste ponderea educatoarelor calificate, preocuparea pentru colaborarea unitatilor cu comunitatea si implementarea diverselor programe educationale precum "Educam asa", "Ecogradinita" sau "Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate". De asemenea, multe unitati prescolare au fost renovate si reabilitate in anul scolar care tocmai a trecut, prin finantari guvernamentale sau europene si multe dintre ele au fost dotate cu mobilier si calculatoare noi. Printre aspectele pozitive ale invatamintului preprimar se mai numara cursuri de formare si schimburi de experienta cu alte judete precum Buzau, Galati, Braila, sau Tirgu-Mures. (Iulia NICOLAIE)