Educatia civica a elevilor, solutia pentru lasa-ma, sa te las
Educatia civica a fost intotdeauna un aspect ignorat de societatea romaneasca, intrucit nici cadrele didactice dar nici parintii nu s-au preocupat indeajuns pentru a-si educa copiii pe linia cultivarii unui comportament social care sa abunde in valori precum bunatatea, dreptatea, ordinea, recunostinta sau generozitatea. Intr-o tara in care expresia "Lasa-ma, sa te las" e reprezentativa, unitatile scolare din 15 judete, printre care si Vrancea, vor incerca sa schimbe, prin intermediul proiectului "1001 teme de educatie civica", gindirea cetateanului de rind, deseori mai preocupat de ceea ce pune pe masa decit de valorile sociale si morale si cu atit mai putin de binele mediului inconjurator sau al semenilor sai. Scolile vrincene s-au implicat deja in acest efort colectiv de a construi un trainic parteneriat intre familie, scoala, parinti si societate. Astfel, citiva reprezentanti din gradinitele si scolile vrincene si-au prezentat simbata, la Scoala nr. 3 din Focsani, citeva lucrari in care si-au expus, in propria maniera, punctul de vedere cu privire la educatia civica si la aplicabilitatea unor schimbari majore in acest domeniu. Prescolarilor le-au fost compuse poezii, pentru ca acestia sa poata asimila mai usor informatiile, deoarece cadrele didactice sustin ca valorile morale trebuiesc invatate inca de la o virsta frageda. "Elevul cu profesorul invata/Un om adevarat cum sa ajunga in viata", a recitat cu patos o educatoare. Alte lucrari pe teme sociale aflate pe lista de dezbateri mai vizeaza violenta juvenila, toleranta, drepturile copilului, rolul familiei in educatia copilului, educatia rutiera, relatiile profesor-elev sau prietenia si patriotismul. Cadrele didactice prezente la simpozionul aflat la prima editie, au tinut sa atraga atentia asupra faptului ca traim intr-o lume in care lucrurile se misca prea repede iar familia este mult prea ocupata ca sa se ocupe cum se cuvine de copii, care devin din ce in ce mai greu de tinut sub control, dar si ca rolul profesorului este cel de a continua si chiar imbunatati educatia data in familie. "Sintem deschisi asupra acestor activitati deosebite si tin sa le multumesc gazdelor. Ma bucur mult ca aceasta tema inepuizabila ne ajuta sa lucram mai bine cu elevii. Haideti sa nu-i mai incorsetam cu definitii stricte, ci sa le formam un comportament de cetateni responsabili", a fost de parere inspectorul scolar de istorie, profesorul Dorin Cristea. Partea vrinceana a proiectului "1001 teme de educatie civica" este sprijinita de Inspectoratul Scolar Judetean, Casa Corpului Didactic si Primaria Focsani. (Iulia NICOLAIE)