2110 cadre didactice vrâncene vor fi perfecționate în cadrul programului național CRED
Dintre acestea, 831 de cadre didactice predau la învățământul primar, iar 1279 predau la gimnaziu
2110 cadre didactice vrâncene vor fi perfecționate în cadrul programului național CRED
Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Vrancea a realizat o situație privind numărul de cadre didactice care ar urma să fie formate în cadrul programului național CRED (Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți), lansat de curând de MENCȘ. "În urma solicitării Ministerului Educației Naționale, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a realizat o centralizare și a întocmit o situație numerică privind cadrele didactice (învățământul primar și gimnazial) pentru proiectul național CRED(Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți), proiect care își propune formarea, în următorii patru ani, a 55.000 de cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial (15.000 – primar şi 40.000 – gimnazial) pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru. Centralizarea datelor a avut în vedere disciplinele predate, gradele didactice ale cadrelor didactice și mediul (urban sau rural) în care sunt localizate unitățile de învățământ respective. Astfel, la nivelul județului Vrancea situația centralizată include 2110 cadre didactice din care 831 predau la învățământul primar, iar 1279 predau la gimnaziu", se arată într-o informare de presă a IȘJ. Programul, al cărui obiectiv este abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, se va derula în perioada 2017-2021 și are un buget de aproximativ 42 milioane de euro. Pentru desfășurarea activităților de formare, potrivit MENCȘ, vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală. Numărul total de ore de formare la nivel național este de 330.000, implicând aportul a 900 de formatori. Toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare vor primi o subvenție în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.
Se urmărește prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii
"În primele luni ale proiectului va fi facilitată în rândul decidenților și partenerilor educaționali abordarea curriculară unitară și coerentă, centrată pe competențe, cu scopul de a asigura oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrați în programe de tip „A doua șansă”. Totodată, prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel puțin 2.500 de elevi. De asemenea, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” reprezintă o intervenție sistemică destinată prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin măsuri care să susțină aplicarea inovativă și sustenabilă a noului curriculum național și creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul primar și gimnazial", informează MENCȘ. (M.V.)