Profesorii nu mai vor teze unice, dar nu scapa anul acesta
Tezele cu subiect unic sint din ce in ce mai hulite, nu doar de profesori, elevi si parinti, ci si la nivel de inspectorate scolare, astfel ca ideea admiterii organizate de licee se contureaza tot mai clar. Anul acesta, insa, tezele vor fi organizate conform calendarului, dupa cum s-a specificat si la instruirea cu sefii de ISJ-uri, ce a avut loc pe 1-2 aprilie la Oradea. "Nu vor fi modificari in privinta tezelor cu subiect unic, dar in urma dicutiilor intre noi, inspectorii generali, s-a concretizat ideea mentinerii tezelor ca o evaluare externa care vine in scoala, dar care sa nu mai influenteze admiterea la liceu in nici un fel. Inspectorii generali au aratat ca admiterea trebuie sa se faca la nivelul fiecarei unitati, eventual cu subiecte unice, nu se supara nimeni. La ora actuala, elevii care dau admitere o fac intr-o multitudine de centre si nu putem fi siguri ca in toate s-au respectat procedurile in aceeasi masura", a afirmat inspectorul general Iordache Bostan, in urma intrunirii de la Oradea. Reprezentantii Ministerului Educatiei au venit cu precizari legate si de etapele premergatoarea bacalaureatului, alaturi de alte probleme, cum ar fi violenta in scoli. Referitor la examenul de bacalaureat, pentru 11 aprilie este programata aparitia variantelor finale de subiecte, iar pina pe 25 aprilie distribuirea CD-urilor cu rezolvarile la matematica, fizica, chimie. Tot pina pe 25 aprilie vor aparea si propunerile de subiecte pentru proba orala. Pina pe 15 aprilie vor fi stabilite si taxele pentru candidatii din anii anteriori, precum si centrele de examen si evaluare sau profesorii care doresc sa se implice in organizarea examenului. Inscrierile elevilor pentru examenul de bacalaureat trebuie realizata intre 1-9 mai.
Desi la Oradea inspectorii generali nu s-au intilnit cu ministrul Cristian Adomnitei, acesta le-a vorbit pe 28-29 martie la Poiana Brasov, unde a avut loc Conferinta nationala pentru management modern in educatie in invatamintul preuniversitar, editia a II-a. Aici s-au luat in discutie metodele electronice de informare, s-a prezentat un studiu de caz legat de impactul tezelor unice asupra elevilor, nevoia de descongestionare a materiei, dar si mai multe aspecte legate de descentralizare. "Proiectul de legi a intrat in umbra odata cu Pactul in educatie, insa ministrul Cristian Adomnitei s-a declarat bucuros ca acesta ia in calcul descentralizarea. Unii directori se tem ca ar ramine fara elevi in urma descentralizarii, iar alte unitati ca vor avea prea multi elevi si vor duce lipsa de spatiu. Ministrul a raspuns ca admiterea se va da pe nivele, astfel ca nu se va crea un dezechilibru", a mai adaugat Bostan. De altfel, la aceasta intrunire, ISJ Vrancea a primit o diploma pentru "management modern in educatie" vizind site-ul institutiei, http://isjvn.vn.edu.ro. Premiul, pe care l-au mai primit inca trei ISJ-uri si citeva colegii, a fost oferit de OSC, unul din organizatori. (Camelia STANILA)