Educație

Studiul de caz, promovat de elevii de la Constructii Montaj

Camelia Stănilă
6 mar 2008 1267 vizualizări
Sub indrumarea profesoarei Cristina Chiriac, elevii au aratat ca stapinesc notiunile despre modernism in literatura u tinerii de la clasa a XII-a au dorit sa aprofundeze metoda studiilor de caz, inainte de bac

Elevii clasei a XII-a A de la Grupul Scolar de Constructii Montaj, indrumati de profesoara de limba si literatura romana Cristina Chiriac, au promovat ieri metoda studiului de caz introdus din acest an in programa de liceu si, implicit, de bacalaureat. Pentru a se pregati si mai bine pentru examen, tinerii si-au facut curaj si au expus in fata colegilor, a directorului Vasile Lupu, dar si in fata liceenilor de la Colegiul "Al. I. Cuza" si Grupul Scolar "G. G. Longinescu", carora au vrut sa le impartaseasca din experienta lor. Invitat special al actiunii a fost si profesoara Maria Lupu, membru in comisia nationala de elaborare a subiectelor de examen, astfel ca elevii au avut ocazia sa solicite si precizari suplimentare legate de subiectele ce tocmai au fost postate pe internet. "Studiul de caz este specific pentru liceu si este cea mai buna metoda de autoevaluare, de munca in echipa si raspunde cel mai bine invatarii centrate pe elev. Studiul de caz intimpina o problema noua aparuta la bacalaureat, si anume eseul liber. Astfel invatam sa facem un plan, sa prevenim obiectivele pe care trebuie sa le atingem in tratarea unui asemenea subiect", a explicat profesoara Cristina Chiriac, in debutul prezentarii. Elevii de la Constructii Montaj au dovedit ca stapinesc notiunile despre modernism in literatura, completind cu brio materialul pregatit pe suport electronic. Laura Tudose, Sorina Darie, Corina Barzoi, Georgiana Cracana, Florin Avram, Cosmin Corbu si Marius Desaga au explicat conceptul, au facut delimitarile temporale ale curentului si au venit cu informatii legate de reprezentantii acestuia. Elementele moderniste din operele lui Camil Petrescu, Tudor Arghezi, Lucian Blaga sau Ion Barbu au fost bine evidentiate de elevi, in ciuda micilor emotii pe care le-au mai avut pe parcurs. La final, echipa de evaluare a reliefat punctele tari si cele slabe ale prezentarii. "Materialul pe suport electronic a dat atractivitate prezentarii", a subliniat profesoara Maria Lupu, care le-a explicat elevilor si cit de important este sa lucreze la astfel de proiecte. Ea chiar a lansat o provocare pentru un schimb similar de experienta cu elevii de la Economic, unde preda, iar liceenii de la Constructii Montaj chiar s-au aratat interesati sa se perfectioneze inaintea probei orale si scrise de romana. Maria Lupu a raspuns si intrebarilor legate de subiectele de bacalaureat, elevii de la Cuza dorind sa stie cum vor trebui tratate cele de la punctul II si III in special. Printre precizarile aduse s-a numarat si aceea ca la subiectul II nu este necesara raportarea la o opera studiata, aici urmarindu-se gindirea critica a elevului si capacitatea de argumentare. De altfel, profesoara de la Economic i-a incurajat pe elevi in privinta bacalaureatului din acest an. (Camelia STANILA)


CASETA:

Doua aplicatii lingvistice pentru profesori


Profesoara Maria Lupu a anuntat si aparitia a doua aplicatii lingvistice de interes pentru dascalii de limba romana, Nivelul Prag si Silabisitorul, puse la dispozitie de Institutul Limbii Romane, pe site-ul sau, www.ilr.ro. Daca lucrarea "Nivel prag pentru invatarea limbii romane ca limba straina" se adreseaza poate doar cadrelor didactice care vor sa predea in strainatate, Silabisitorul poate fi utilizat cu succes si de elevi. Nivelul prag este considerat nivelul cel mai util comunicarii si corespunde nivelului intermediar de cunoastere a limbii romane. Aplicatia lingvistica Silabisitorul permite rularea de pe internet, dar si descarcarea pe propriul calculator, a unui produs soft de despartire in silabe conform noului DOOM. Cele doua aplicatii sint disponibile gratuit. (C. S.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.