Educație

Bostan vrea mai multa eficienta de la directori

Camelia Stănilă
26 feb 2008 401 vizualizări
Numit cu acte-n regula inspector scolar general, Iordache Bostan vrea sa-si reconsidere anumite atributii

Inspectorul general Iordache Bostan s-a gindit sa-si reconsidere atributiiile, acum ca este sef cu acte-n regula. Pentru inceput, acesta ar dori ca fiecare zi a saptaminii sa aiba specificul ei, pentru ca activitatea sa se desfasoare mult mai eficient in ISJ. "Nu vreau sa intru in detalii tehnice, insa Inspectoratul poate fi mai bine condus decit pina acum", recunoaste Iordache Bostan. Acesta a mentionat ca a prezentat la Minister, cu ocazia concursului, un plan managerial in care a pus accent pe sporirea calitatii procesului instructiv-educativ in unitatile scolare. Seful ISJ ar dori, de asemenea, mai multa eficienta de la directori. Astfel, a sugerat ca vor exista citeva schimbari la conducerea unitatilor, insa acestea odata cu concursul pentru directori si directori adjuncti, ce va fi stabilit in urmatoarea perioada. Bostan spune ca sint prea multe scoli conduse de directori prin detasare, astfel ca si-ar dori o stabilitate in sistem, indeosebi in mediul rural. "In mediul rural ne confruntam si cu situatia in care nu doreste nimeni sa se inscrie la concurs, astfel ca, fie trebuie sa numim inca un an directorul care a fost inainte, fie un alt cadru didactic. Ma voi gindi la o modalitate de atragere a cadrelor didactice catre posturile de conducere. La Inspectorat au venit si 4-5 directori din mediul rural care vroiau sa renunte la post", a adaugat seful ISJ Vrancea.


Bostan n-a apelat prea mult la memorie


Referitor la concursul desfasurat vineri la Ministerul Educatiei, Iordache Bostan spune ca a fost o testare in adevaratul sens al cuvintului, nu doar o formalitate, chiar daca a candidat singur. Mai mult, seful ISJ s-a laudat ca a avut al doilea punctaj din concurs, 151,25 puncte, fiind intrecut doar de inspectorul general din Bucuresti. Din cele 3 probe, se pare ca testul grila cu intrebari din legislatie si management educational i-a creat ceva probleme, in conditiile in care din variantele de raspuns puteau fi valabile una, doua, trei sau chiar niciuna. "Generalul" de la ISJ spune insa ca s-a bazat mai mult pe logica, decit pe memorie, in rezolvarea probei. "Testul grila a fost proba pe care puteai foarte usor sa o pierzi. Fie erai foarte bine pregatit, fie trebuia sa ai noroc. Mie mi s-au parut logice intrebarile, am apelat mai mult la logica decit la memorie", a adaugat Iordache Bostan. (Camelia STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737054 zile, 7 ore, 19 minute, 29 secunde
FELICITARI PENTRU REUSITA EXAMENULUI! E CEL MAI BUN DINTRE TOTI INSPECTORII!!
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.