Educație

Ateneul Popular da cultura pe publicitate

Valentin Muscă
5 feb 2008 1126 vizualizări
Valentin Gheorghita, directorul Ateneului Popular, dă indicatii cum să scrie presa locală despre Ateneu si insista să-i fie promovati sponsorii u publicatiile si site-ul Ateneului s-au transformat în vehicule publicitare, insa Gheorghita explica ca doar "a înteles exact dorinta si sugestia Primăriei si a Consiliului Municipal Focsani ca si înstitutiile de cultură să găsească solutii pentru atragerea de venituri proprii si diversificarea acestora" u desi ar trebui sa promoveze oamenii de cultura din Vrancea, unii nu sint agreati la Ateneu

După modelul politicienilor, directorul Ateneului "Mr. Gh. Pastia" Focsani a inceput sa aiba pretentii la modul in care scriu ziaristii, dind indicatii si solicitind sa-i fie promovati sponsorii. Valentin Gheorghita s-a aratat nemutumit că presa locală a reclamat, in contextul in care Ateneul este o institutie finantata din bani publici, publicitatea pe care o promovează insistent prin revistele Ateneului, dar si pe site-ului oficial (http://www.ateneu-pastia.ro), unde reclamele diferitelor firme apar la orice pagina, in timp ce agenda culturală la capătul fisierului. Intr-un drept la replica trimis redactiei, Valentin Ghoerghita mentioneaza ca doar "a inteles exact dorinta si sugestia Primăriei si a Consiliului Municipal Focsani ca si institutiile de cultură să găsească solutii pentru atragerea de venituri proprii si diversificarea acestora". "Din acest punct de vedere, cu 10% finantare privată in anul 2007, corespundem acestor exigente locale si ne situăm pe acelasi palier cu multe institutii culturale din Europa. Aceste rezultate financiare demonstrează că parteneriatul public-privat a functionat bine. Datorită aportului financiar a celor 30 de companii locale, accesul publicului la activitătile Ateneului a fost posibil in număr mai mare si la un pret subventionat al biletului de intrare. Din acest motiv este necesară, periodic, o recunoastere publică a acestor eforturi financiare (in definitiv, ce obligatie au companiile private să finanÃeze cultura?). în concluzie nu este vorba despre o publicitate mascată, ci doar de obligatii contractuale, obligatii ce decurg din aplicarea legii sponsorizării", explica Valentin Ghorghita, adaugind ca, in mod corect, productia culturală a fost in 2007 de 212.191 lei (peste 2 miliarde lei vechi ) si nu 45.850 lei, cit a mentionat ziarul nostru, insa cu referire doar la incasările din spectacole si concerte. "Numărul de peste 3.800 de spectatori se referă la intreaga editie 2007 a Galelor Teatrale Focsănene si nu doar la cele doua spectacole pomenite in articol", adauga directorul Ateneului "Mr. Gh. Pastia", mentionind ca raportul prezentat consilierilor locali nu a strinit nici un comentariu, fiind insusit in unanimitate. întrebat de politica sponsorizării Ateneului, primarul Bacinschi spune că acest lucru este domeniul lui GheorghiÃă. "Ateneul Popular este o unitate cu personalitate juridica si este treaba lui Valentin Gheorghita ce sponsorizari aduce. El le-a primit. Aceste sponsorizari vin in fiecare an", a raspuns diplomat primarul Decebal Bacinschi.


Oamenii de cultură tinuti la usă


Dacă "maestrul" Gheorghită premiază sistematic "sponsorii generosi", si le acordă diplome, putinii oameni de cultură din municipiu nu prea au loc intre peretii clăditi de maiorul Pastia pentru a promova cultura. Florinel Agafitei, cel mai important indianist din acest colt de tară nu a fost invitat la seminarul despre Mircea Eliade si nici nu i-a fost permisă lansarea romanului "Baronul", fiind tratat drept legionar. Constantin Pavel, unul din cei mai importanti graficieni din Romania, a obtinut cu greu un spatiu pentru o zi, deoarece in holul Ateneului isi lansa cartea angajata Ateneului, Odette Irimia, in decorul unei "expozitii de chiloti". "O premiere a celor mai frumoase rezultate in domeniul culturii poate este necesară, dar nu este onest ca noi să o facem", spune insa Valentin Ghoerghita, in dreptul la replica. Cu atit mai mult, este foarte grav ca, dupa parerea directorului Gheorghită, problema omisiunii unui sponsor este mai mare decit abandonarea culturii, menirea Ateneului de altfel. Mai mult decit atit, premierea oamenilor de cultură o fixeaza sub semnul lui "poate". Ne intrebam cine ar trebui sa o faca? (Valentin MUSCĂ’)








În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.