Educație

Exista o tentatie naturala a profesorilor de a-si «ajuta» elevii

Camelia Stănilă
1 feb 2008 505 vizualizări
Atrage atentia directorul Scolii "Ion Basgan", intr-o scrisoare deschisa care va fi inaintata si ministrului Cristian Adomnitei u Tiberiu Dima a initiat si o stringere de semnaturi pentru a-si sustine demersul de eliminare a tezelor unice, din semestrul II

Directorul Scolii "Ion Basgan", Tiberiu Dima, se lupta pentru eliminarea tezelor cu subiect unic, astfel ca admiterea absolventilor de clasa a VIII la liceu sa nu fie viciata in acest an. Acesta a initiat un protest, insotit de o actiune de stringere de semnaturi, care va fi prezentat si ministrului Cristian Adomnitei in urmatoarele zile. Tiberiu Dima, profesor de matematica, solicita realizarea unei metodologii pentru asigurarea unei evaluari externe a elevilor, iar notele de la tezele unice din semestrul I sa nu conteze decit in catalog, ca si teza semestriala. Protestul initiat de acesta si sprijinit deja de zeci de dascali si parinti vine in urma semnalelor din toata tara cum ca evaluarea tezelor cu subiect unic in primul semestru s-a facut deficitar. De altfel, si cei din Inspectoratul Scolar au sesizat anomalii in privinta notelor, chiar daca au considerat ca situatia trebuie analizata in detaliu inainte de a acuza pe cineva. Desi considera ca nu exista abateri iesite din comun, inspectorii au aratat ca notele mici (sub 5) sau, din contra, notele mari (peste 8) au fost exagerat de multe. "Exista o tentatie naturala a profesorilor de a-si «ajuta» elevii, la scolile unde nivelul e slab. Exista inca o tendinta a scolilor de a-si «cosmetiza» rezultatele, pentru a iesi in fata (vechea boala a cifrelor, din perioada comunista). Orice astfel de «ajutor» este de natura sa produca o ierarhizare incorecta, lucru daunator educatiei. Metodologia prevede sanctiuni pentru astfel de aspecte, dar anchetele ulterioare nu vor putea rezolva problema, ci vor crea neincredere in sistem si vor cauza reale prejudicii invatamintului. Evaluarea externa a elevilor fiecarei scoli poate rezolva problema. Mai bine prevenim si stopam tentatiile, decit sa anchetam!", se arata in scrisoarea deschisa adresata Ministrului Educatiei de Tiberiu Dima.


Parintii si dascalii cer sa vada notele din scoli


Dascalii care sustin acest demers sint de parere ca ierarhiile "cosmetizate" de unele scoli ii defavorizeaza in primul rind pe elevii care sint evaluati corect. In plus, problema e cu atit mai grava cu cit aceste teze au o pondere mai mare in media de admitere la liceu, comparativ cu fostele teste nationale. "Trebuie sa ne gindim ca aceste note conteaza deja, ca teze, o treime din media semestriala. Astfel afecteaza calculul mediei anuale V-VIII, ce reprezinta 50% din media de admitere. Tezele unice nu reprezinta doar 50% din media de admitere", a atentionat Tiberiu Dima. In aceste conditii, chiar si parintii ce s-au alaturat demersului lui cer sa vada notele pe transe de medii, obtinute in fiecare scoala. "Dupa o analiza serioasa a notelor, obtinute la diferite scoli, in sesiunea de Teze cu Subiect Unic din decembrie 2007, comparativ cu rezultate din anii precedenti, obtinute la Testele Nationale, se va vedea ca rezulta o ierarhie neadevarata, imposibil de utilizat!", se mai arata in scrisoarea deschisa. Profesorul Tiberiu Dima spune ca demersul sau are o mare sustinere la nivel national, unde exista mai multe organizatii care au protestat impotriva tezelor cu subiect unic. Se pare ca mai multi manageri de scoli s-au aratat dispusi sa renunte la functii in caz de nerezolvare a acestei probleme. "Parintii au sentimentul ca se ascunde ceva. Trebuie publicate notele pe transe de medii, nu trebuie sa asteptam sa vedem ierarhiile dupa semestrul II, cind nu se va mai putea face nimic chiar daca situatia nu va corespunde realitatii. Lucram la o noua metodologie de admitere, dar trebuie sa avem grija si de promotia 2008", a mai semnalat directorul Scolii "Ion Basgan", inclusiv in fata secretarului de stat Zvetlana Preoteasa.


"E o sansa in plus, care e problema?


Reprezentanta Ministerului Educatiei, Zvetlana Preoteasa nu s-a aratat foarte preocupata de problema, desi a mentionat ca va transmite sesizarea ministrului Cristian Adomnitei. Secretarul de stat sustine ca nu s-a implicat in realizarea metodologiei din acest an pentru ca are copilul in clasa a VII-a. Cu toate acestea, ea este de parere ca teza unica este o sansa in plus pentru elevi. "Este doar o teza. Care e problema? E o sansa in plus pentru copii, daca nu au reusit sa ia o nota buna in primul semestru, au sansa de a-si reveni in al doilea semestru. In plus, teza este controlata cu profesorii de la clasa", a raspuns Zvetlana Preoteasa sesizarii venite de la Tiberiu Dima, la inceputul saptaminii. "E o noua sansa de a frauda", spune insa profesorul focsanean. (Camelia STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.