Educație

Dascalii de la step ar putea fi stimulati prin asociatii de parinti

Camelia Stănilă
1 dec 2007 450 vizualizări
Desi muncesc mai mult, cadrele didactice de la step-by-step se simt dezavantajate u reprezentantii ISJ au vorbit ieri despre stimularea dascalilor, dar si despre problemele semnalate la adaptarea copiilor la trecerea in sistemul traditional

Alternativa educationala step-by-step a fost luata ieri la puricat de reprezentantii Inspectoratului Scolar, in vederea discutarii unor carente sesizate inclusiv de dascalii care predau in acest sistem.

Apreciata indeosebi de parintii foarte ocupati, pentru ca micutii lor stau la scoala mai mult, isi fac si temele acolo si nici nu mai sint stresati de sistemul clasic de evaluare, metoda s-a extins in multe gradinite si scoli vrincene. In unele cazuri insa, s-a constatat ca parte din aceste avantaje s-au transformat intr-un handicap pentru elevi, care nu simt competitia si au probleme de adaptare la clasa a V-a, cind trec la sistemul traditional de invatamint. Educatoarele si invatatorii care s-au intilniti ieri cu inspectorii Lina Vlasceanu, Cristina Mazilu si Ion Ionascu au sustinut ca, din contra, elevii de la step-by-step se adapteaza usor, pentru ca predarea este adaptata nivelului fiecaruia, iar in clasa a IV-a sint invatati in paralel si cu sistemul de evaluare cu calificative si note.


"Nu e un step curat, in Romania"


Invatatorii considera ca mai degraba profesorii care predau la a V-a nu se adapteaza cu ritmul si necesitatile acestor elevi. Cadrele didactice spun ca oricum alternativa step-by-step aplicata in Romania nu este una pura, programele fiind uneori asemanatoare cu cele de la invatamintul traditional, iar metodele de evaluare sint combinate. De asemenea, orele de religie, educatie civica, sport, care trebuie predate de profesori, sint realizate in sistem traditional. In acest context s-a sustinut ca nu este necesara extinderea alternativei si la gimnaziu, pentru ca elevul are deja deprinderile de baza, pe care apoi le poate dezvolta. "Pentru copiii care au parintii plecati sau mai tot timpul la munca, step-by-step este o metoda de a-i aduna si a-i tine departe de strada. La gradinita si I-IV poar anumite pasiuni ce pot fi dezvoltate apoi la a V-a, elevii sint invatati sa selecteze, au anumite standarde calitative", a apreciat una din invatatoarele care lucreaza la step-by-step.


Avantaj pentru copii, dezavantaj pentru dascali


Desi muncesc mai mult cu copiii, in program prelungit, in doua schimbri, cadrele didactice considera insa ca nu sint apreciate corespunzator. Dupa ce au fost obligate sa urmeze cursuri de perfectionare pe banii lor, care nici nu beneficiaza de credite, cadrele didactice nici nu sint stimulate la gradatii sau salarii de merit. "Poate ca directorii ar trebui sa tina cont si sa trimita in restringere acele cadre care nu au fost la cursuri de formare. Trebuie sa va aparati drepturile. Ati putea fi stimulate prin fondul de premiere de 2% sau prin asociatii de parinti, cu personalitate juridica. Legislatia s-a simplificat. Astfel puteti atrage si anumite sponsorizari. La anul se vor introduce credite in mod oficial si poate in noua legislatie a invatamintului se va prinde ceva special si pentru alternativa step-by-step", a mentionat inspectorul Ion Ionascu. Aceeasi propunere a asociatiilor de parinti a fost adusa mai ales pentru a rezolva plata asistentilor de educatoare la step-by-step, in conditiile in care la invatamintul prescolar nu se prevad doua cadre didactice la aceeasi clasa. De altfel, la gradinite, optiunea apartine in exclusivitate parintilor, care ar putea contribui la asigurarea conditiilor optime pentru micuti. "La gradinite, problema este numarul mare de copii. Caci educatoarele s-ar descurca si singure. Stepul e o alternativa menita in sprijinul copiilor care chiar au nevoie. La noi, in Romania, la step sint copii normali si cred ca ajung mai repede la performanta tocmai pentru ca sint sprijiniti", a adaugat si inspectorul pentru invatamint prescolar, Cristina Mazilu. De altfel, oficialii ISJ au atras atentia ca de la toamna sa nu se mai faca inscrieri peste maximul de 25 de copii la clasa. (Camelia STANILA)


Info Educatie


Bostan, suparat pe barurile de linga scoli


Inspectorul general Iordache Bostan s-a declarat suparat ca nimeni nu se preocupa de sanatatea copiilor si nu ia o masura in privinta barurilor amplasate in imediata apropiere a scolilor. Seful ISJ Vrancea spune ca a sesizat problema si in cadrul unei sedinte ATOP, insa pina acum nimeni nu a luat taurul de coarne. "Am observat existenta barurilor amplasate prea aproape de unitatile scolare, atit la nivelul municipiilor, oraselor, cit si in mediul rural. Nu este o problema numai in Vrancea, aceeasi situatie exista si in alte orase si in Bucuresti, chiar in vecinatatea Ministerului Educatiei. Amplasarea acestora a fost aprobata de Consiliul Local si nu inteleg de ce nu se aplica legea, mai ales ca e vorba de educatia copiilor. Fac un apel la Consiliul Local, dar si la parinti pentru a lua atitudine. Copilul trebuie convins sa petreaca timpul la scoala, iar parintii indemnati sa cunoasca activitatea copiilor lor. Ar trebui desfiintate aceste baruri pentru ca ispita este mare", sustine Iordache Bostan, care s-a declarat insa neputincios in privinta reglementarii acestei probleme. (C. S.)


Mesaje anti SIDA la Scoala nr. 1


Elevii Scolii "Nicolae Iorga" din Focsani au luat atitudine impotriva discriminarii copiilor seropozitivi si au marcat printr-o expozitie de desene Ziua Mondiala de Lupta impotriva HIV/SIDA, celebrata in fiecare an pe 1 decembrie. Sub indrumarea profesoarei de biologie Gabriela Dumitru, dar si a celorlalti dascali din scoala, elevii de la V-VIII au realizat lucrari cu mesajul "Nu spuneti NU celor care au SIDA", pe care le-au expus in holul scolii. potrivit directorului adjunct Liliana Stan, elevii au fost familiarizati cu modul de transmitere a bolii si chiar au dezbatut problema discriminarii, dind ca exemplu ca nu este nici un pericol sa imparti un sandwich cu un copil care are virusul HIV. Dascalii i-au recompensat pe copii cu diplome si daruri. (C. S.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.