Primăria vrea să implementeze tehnologie de varf în sistemul educaţional focşănean
Ieri, 18 noiembrie 2016, în sala de şedinţe a Consiliului local Focşani , reprezentanţii unităţilor de învăţămant din municipiul Focşani s-au întalnit cu reprezentanţii comunităţii locale şi Alexandru Holicov, coordonatorul unei platforme educaţionale care s-ar dori a fi implementată şi în şcolile din Focşani. Prezentarea platformei s-a făcut în prezenţa invitaţilor Cristian Dumitrescu, senator, profesor universitar şi vicepreşedinte al comisiei de învăţământ din senat şi Silviu Panaete, profesor în cadrul Liceului „Ioan Slavici” din Panciu. “Această platforma vine atât în ajutorul elevilor şi profesorilor cât şi al părinţilor printr-o informare exactă a oricărei activităţi desfăşurate de copil într-o zi de curs. Sistemul educaţional din municipiul Focşani trebuie să ţină pasul cu tehnologia, avem nevoie de un progres şi îmi doresc ca în cel mai scurt timp această platformă să fie implementată în cadrul tuturor unităţilor de învăţământ”, a argumentat Cristi Valentin Misăilă, primarul municipiului Focşani.
Primarul a promis că administraţia locală va asigura toate cheltuielile
Primarul a asigurat toţi managerii unităţilor de învăţămant că dacă ideea li se pare bună şi sunt de acord ca platforma să fie implementată în unitatea şcolară, administraţia locală va asigura toate cheltuielile aferente.“Am stabilit ca administraţia locală să suporte toate cheltuielile ce presupun achiziţionarea licenţei, realizarea bazei de date, training pentru profesori precum şi dotarea unităţilor şcolare cu tablete de ultimă generaţie şi internet 4G”, a precizat primarul Cristi Misăilă. “Există două probleme majore care caracterizează educaţia actuală. Abandonul şcolar şI absenteismul, dar în acelaşI timp societatea actuală se caracterizează printr-o transparenţă totală datorată tehnologiei. Această transparenţă poate avea o latură pozitivă, dar şI una negativă, de ce să nu folosim acest avantaj în a reduce problemele de comunicare dintre şcoală, părinte şi elev?”, a spus senatorul Cristian Dumitrescu, invitat special ca membru în comisia de învăţămant.
Ce este Adservio?
Platforma educaţională Adservio este lider pe piaţa romanească pe soluţii de management educaţional şi un produs 100% romanesc. “Platforma oferă acces instant la informaţiile şcolare, fără a mai căuta prin rapoarte, cataloage şi dosare”, se arată în clipul de promovare.
Munca la această platformă a fost începută în anul 2008, prima şcoală care a acceptat să fie pilot în acest proiect fiind din Iaşi, respectiv Liceul “Vasile Alecsandri”. Ulterior s-au alăturat alte 70 de unităţi şcolare, printre care şI Liceul Teoretic “Ioan Slavici” din Panciu. Coodonatorul platformei, Alexandru Holicov, spune că prin implementarea platformei se asigură comunicarea în reţea cu toţi factorii implicaţi în procesul educaţional: profesori, elevi, părinţi, directori, secretariat, Ministerul Educaţiei. De asemenea, se va reduce birocraţia pentru că fiecare informaţie introdusă în baza de date va putea genera sinteze, rapoarte, grafice de evoluţie şi tot ce este necesar în activitatea educativă şi care se completa oricum în mod clasic, dar cu un efort ridicat. Această platformă a fost deja implementată la Liceul Teoretic “Ioan Slavici” din Panciu, iar Silviu Panaete, profesor de chimie la această unitate de învăţămant, a exemplificat celor prezenţi în sală modul de lucru şi uşurinţa cu care se gestionează baza de date.
Profesorii spun că platforma este interesantă, dar şi “exotică”
Coordonatorii proiectului afirmă că implementarea platformei Adservio are o mulţime de avantaje printre care o mai mare implicare a profesorilor, elevilor şI părinţilor în actul educaţional, respectiv o mai mare responsabilitate vis-a-vis de această implicare. De asemenea, în urma sondajelor efectuate s-a constatat o îmbunătăţire a rezultatelor şcolare la nivel de şcoală, atat ca medie generală, dar şi ca rezultat la examene naţionale, precum şI o reducere a ratei absenteismului. Totodată , s-au dotat sălile de clasă cu echipamente, peste 700 de echipamente au fost repartizate unităţilor şcolare şI peste 2000 de profesori au primit training individual.
Aproape toţi cei prezenţI în sală au spus că proiectul este unul atractiv şI interesant, chiar “exotic” însă pot interveni dificultăţi de implementare dacă nu există unanimitate în cancelarie şI nu vor participa toţi profesorii, mai ales în ce priveşte introducerea datelor în baza de date în timp real. Comunicarea alternativă propusă ar avea de suferit. “E interesant şi atractiv pentru elevi. Pentru profesori sunt atractive modul de abordare a temelor şi modul de comunicare cu părinţii. Îmi e teamă, însă, că mulţi profesori vor fi reticenţi, în condiţiile în care nu avem manuale pentru toţi elevii. L-am rugat pe domnul senator Dumitrescu să ne sprijine pentru obţinerea a 6% din PIB pentru Educaţie, pentru a avea manuale pentru toţi elevii, dotări decente şi material didactic nou”, Tiberiu Dima, fost director la Şcoala “Ion Basgan”. Senatorul Dumitrescu a spus că “e foarte important să avem 6% din PIB şI manuale noi, dar altele, mai bune”. În plus, mai spun alţi profesori, cat timp se va lucra în paralel atat electronic, cat şi în scris, nu se va reduce birocraţia, ci dimpotrivă. “Dacă nu se reduce birocraţia e greu de generalizat sistemul. Noi completăm şi registre de mână şi dosare scrise pe PC şi platforme, care se suprapun BDNE, SIIIR. Platforma asta ar trebui să înlocuiască BDNE şi SIIIR”, a completat Tiberiu Dima, profesor de fizică la Şcoala “Ion Basgan” din Focşani.
Primarul a spus că şi dacă nu se înscriu şcolile, va face implementere în câteva şcoli pilot.(A.T.)