Barem greşit, lipsa posibilităţii de a contesta rezultatul şi politizarea concursului
Prima probă a concursului pentru directorii de şcoli a trecut, rezultatele au fost afişate, iar reacţiile cu privire la desfăşurarea acestuia au continuat pe reţelele de socializare îndeosebi. În timp ce unii nu înţeleg rostul itemilor, pe care candidaţii i-au avut de rezolvat, în activitatea unui manager, alţii contestă realizarea baremului. “ Întrebare ... Prin ce se aseamănă tuberculoza şi astmul? Răspunsul considerat corect de către minister ...
B) sunt boli ale plămânilor .... Tuberculoza poate fi pulmonară, osoasă, a sistemului nervos... nu numai pulmonară. BAREM GREŞIT! E suficientă o greşeală care poate departaja doi competitori!”, atrage atenţia profesorul Tiberiu Dima, directorul Şcolii “Ion Basgan” Focşani. Acesta nu ar fi singurul item greşit. ”Dacă acceptăm acest item, însemnă că nu mai avem ce căuta la şcoală. Elementar e faptul că gramul măsoară masa! Greutatea este forţă şi are ca unitate de măsură N (Newton) 34. Cuvântul ”gram” este pentru ”greutate” aşa cum este ”oră” pentru …? A) minut, B) pauză, C) ceas, D) zile, E) timp. Răspuns indicat E) timp. Dacă asociem gramul (ce măsoară masa,-mărime fizică fundamentală ) cu greutatea (mărime fizică derivată Gamxg), atunci, analog, putem asocia ora (ce măsoară timpul-mărime fizică fundamentală) cu viteza (mărime fizică derivată vad/t). Asta ar fi asocierea corectă”, explică profesorul Dima. Aceşti itemi greşiţi ori consideraţi derutanţi pot face diferenţa între un candidat declarat admis şi unul respins sau pot departaja doi contra-canditaţi, ceea ce face ca întregul concurs să poată fi pus sub semnul întrebării. “Ţinând cont de pretenţiile de “profesionalizare “ şi de nivelul la care e organizat, testul este compromiţător pentru Ministerul Educaţiei!”, mai consideră profesorul focşănean.
“M-am simţit penibil şi umilit”
“77.5 din 100... şi totuşi...la ce bun, şi pentru ce ?”, se întreabă şi directorul adjunct al Liceului cu Program Sportiv, profesorul Ionel Agrigoroaiei. Profesorul George Ariton, unul dintre candidaţii a cărei lucrare nu a fost evaluată din cauza refuzului primăriilor de a trimite reprezentanţi în comisia de concurs, atrage atenţia asupra imposibilităţii contestării rezultatului la această probă. “O zi ciudată. Oameni târâţi pe holuri ca să semneze o foaie cu o notă care oricum nu putea fi contestată. Oameni în toată firea comparaţi cu elevii lor de 14-18 ani. Oameni bucuroşi pentru o notă care nu înseamnă nimic. M-a făcut mai profesionist? M-a cizelat? M-a educat? M-a impus pe post? M-a ajutat? Nu. M-am simţit penibil şi umilit”, scrie George Ariton pe pagina sa de socializare. O altă nemulţumire a dascălilor referitoare la acest concurs este legată de aşa trambiţata depolitizare a şcolilor, ori metodologia prezentă face contrariul. “Ministerul Educaţiei a pus şcolile la dispoziţia primarilor prin includerea reprezentanţilor acestora în comisiile de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de director în instituţiile de învăţămant preuniversitar : depolitizarea şcolilor rămane un standard prăfuit, bun de fluturat în campaniile electorale şi atat”, scrie profesoara Carmina Corbeanu, fost director al Liceului Pedgogic Focşani.
Aproape jumătate dintre candidaţi, neevaluaţi
Aproape jumătate dintre candidaţii din Vrancea, mai exact 67 la număr, nu au fost evaluaţi, ca urmare a refuzului administraţiilor locale de a trimite reprezentanţi în comisiile de concurs, aşa cum prevede metodologia. Testele a şapte candidaţi sunt în curs de evaluare, iar în urma evaluării au fost admişi 57 de candidaţi, 16 fiind declaraţi respinşi. Fosta şefă a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, profesoara Vasilica Zaharia, nu s-a prezentat la proba scrisă, aceasta fiind în prezent directorul Liceului Agricol Odobeşti. Următoarele probe ale concursului, de evaluare a CV-ului şi interviu, vor avea loc în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie 2016. Vor fi declaraţi „admişi” candidaţii care au realizat cel puţin 35 de puncte pentru fiecare probă şi din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de minimum 105 puncte. (M. VLĂDESCU)