Educație

Barem greşit, lipsa posibilităţii de a contesta rezultatul şi politizarea concursului

Mihaela Vlădescu
13 oct 2016 2739 vizualizări
Printre nemulţumirile candidaţilor la şefia şcolilor.Cadrele didactice care au participat sau au ocupat şi ocupă încă funcţii de conducere în şcoli acuză MENCŞ că a elaborat un barem greşit la testul grilă de miercuri - de asemenea, aceştia arată cu degetul pentru imposibilitatea contestării rezultatului

Prima probă a concursului pentru directorii de şcoli a trecut, rezultatele au fost afişate, iar reacţiile cu privire la desfăşurarea acestuia au continuat pe reţelele de socializare îndeosebi. În timp ce unii nu înţeleg rostul itemilor, pe care candidaţii i-au avut de rezolvat, în activitatea unui manager, alţii contestă realizarea baremului. “ Întrebare ... Prin ce se aseamănă tuberculoza şi astmul? Răspunsul considerat corect de către minister ...
B) sunt boli ale plămânilor .... Tuberculoza poate fi pulmonară, osoasă, a sistemului nervos... nu numai pulmonară. BAREM GREŞIT! E suficientă o greşeală care poate departaja doi competitori!”, atrage atenţia profesorul Tiberiu Dima, directorul Şcolii “Ion Basgan” Focşani. Acesta nu ar fi singurul item greşit. ”Dacă acceptăm acest item, însemnă că nu mai avem ce căuta la şcoală. Elementar e faptul că gramul măsoară masa! Greutatea este forţă şi are ca unitate de măsură N (Newton) 34. Cuvântul ”gram” este pentru ”greutate” aşa cum este ”oră” pentru …? A) minut, B) pauză, C) ceas, D) zile, E) timp. Răspuns indicat E) timp. Dacă asociem gramul (ce măsoară masa,-mărime fizică fundamentală ) cu greutatea (mărime fizică derivată Gamxg), atunci, analog, putem asocia ora (ce măsoară timpul-mărime fizică fundamentală) cu viteza (mărime fizică derivată vad/t). Asta ar fi asocierea corectă”, explică profesorul Dima. Aceşti itemi greşiţi ori consideraţi derutanţi pot face diferenţa între un candidat declarat admis şi unul respins sau pot departaja doi contra-canditaţi, ceea ce face ca întregul concurs să poată fi pus sub semnul întrebării. “Ţinând cont de pretenţiile de “profesionalizare “ şi de nivelul la care e organizat, testul este compromiţător pentru Ministerul Educaţiei!”, mai consideră profesorul focşănean.

“M-am simţit penibil şi umilit”

“77.5 din 100... şi totuşi...la ce bun, şi pentru ce ?”, se întreabă şi directorul adjunct al Liceului cu Program Sportiv, profesorul Ionel Agrigoroaiei. Profesorul George Ariton, unul dintre candidaţii a cărei lucrare nu a fost evaluată din cauza refuzului primăriilor de a trimite reprezentanţi în comisia de concurs, atrage atenţia asupra imposibilităţii contestării rezultatului la această probă. “O zi ciudată. Oameni târâţi pe holuri ca să semneze o foaie cu o notă care oricum nu putea fi contestată. Oameni în toată firea comparaţi cu elevii lor de 14-18 ani. Oameni bucuroşi pentru o notă care nu înseamnă nimic. M-a făcut mai profesionist? M-a cizelat? M-a educat? M-a impus pe post? M-a ajutat? Nu. M-am simţit penibil şi umilit”, scrie George Ariton pe pagina sa de socializare. O altă nemulţumire a dascălilor referitoare la acest concurs este legată de aşa trambiţata depolitizare a şcolilor, ori metodologia prezentă face contrariul. “Ministerul Educaţiei a pus şcolile la dispoziţia primarilor prin includerea reprezentanţilor acestora în comisiile de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de director în instituţiile de învăţămant preuniversitar : depolitizarea şcolilor rămane un standard prăfuit, bun de fluturat în campaniile electorale şi atat”, scrie profesoara Carmina Corbeanu, fost director al Liceului Pedgogic Focşani.

Aproape jumătate dintre candidaţi, neevaluaţi

Aproape jumătate dintre candidaţii din Vrancea, mai exact 67 la număr, nu au fost evaluaţi, ca urmare a refuzului administraţiilor locale de a trimite reprezentanţi în comisiile de concurs, aşa cum prevede metodologia. Testele a şapte candidaţi sunt în curs de evaluare, iar în urma evaluării au fost admişi 57 de candidaţi, 16 fiind declaraţi respinşi. Fosta şefă a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, profesoara Vasilica Zaharia, nu s-a prezentat la proba scrisă, aceasta fiind în prezent directorul Liceului Agricol Odobeşti. Următoarele probe ale concursului, de evaluare a CV-ului şi interviu, vor avea loc în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie 2016. Vor fi declaraţi „admişi” candidaţii care au realizat cel puţin 35 de puncte pentru fiecare probă şi din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de minimum 105 puncte. (M. VLĂDESCU)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
Ina, acum 2721 zile, 20 ore, 53 minute, 50 secunde
Cum adica in curs de evaluare?? Cand dai un examen, il dai, nu astepti sa actioneze pilele.
newton, acum 2722 zile, 9 ore, 12 minute, 44 secunde
See putea articol al ziaristei fara dima , itemul 34 a fost introdus pt profii de fizica, dar daca a lipsit el cine sa-l rezolve? frumos este ca acest item a fost rezolvat de toti participantii, pt ca citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.