Educație

Bac 2016: Subiectele la matematică şi istorie nu au produs emoţii candidaţilor

Alexandra TĂTARU
6 iul 2016 3556 vizualizări
Elevii au ieşit fericiţi din examen u majoritatea susţine că subiectele au fost uşoare atat la matematică, dar şi la istorie u niciun candidat nu a fost eliminat din examen, însă unii s-au speriat sau probabil n-au învăţat îndeajuns şi nu s-au prezentat la examenul de ieri

Miercuri s-a desfăşurat proba scrisă la disciplinele matematică şi istorie (proba E)c) în cadrul Examenului de bacalaureat naţional 2016, sesiunea iunie-iulie. O parte dintre candidaţi au susţinut proba obligatorie la disciplina matematică elaborată pe niveluri de dificultate: teoretic, pedagogic, ştiinţe ale naturii şi tehnologic,iar o altă parte a candidaţilor la istorie. Candidaţii au avut dreptul să iasă din examen după minimum o oră şi jumătate. La unele centre de examen, caţiva candidaţi terminaseră deja examenul după timpul minim. La centrul de examen CNU,candidaţii de la Liceul de Arte au ieşit mai repede decat cei de la Unirea, iar din centrul de examen de la Colegiul Cuza, cei care au susţinut proba la matematică au rezolvat subiectele mai repede, în timp ce mulţi dintre candidaţii care au ales istoria s-au lăsat aşteptaţi de părinţi şi profesori pană la final. Tuturor li s-au părut accesibile subiectele şi s-au îmbrăţişat de fericire că a trecut ce a fost mai greu.

Testele de la clasă au fost mai grele decat cele de la examen

 

Profesorul  dematematică, TiberiuOprea, este alături de fiecareelevpe care l-a îndrumat


Daniela Sarghie, profesor de matematică la Colegiul NaţionalCuza, ascultandu-şi cu bucurieelevii după examen

 Subiectele au fost elaborate pe niveluri de dificultate. Cei de la matematică -informatică au fost cei mai relaxaţi, pentru că s-au pregătit intensiv la acest obiect. Au fost totuşi interesaţi de perfecţiune, de detalii, de consultarea cu profesorii de la clasă care i-au aşteptat cu drag pentru consultaţii şi preevaluare. „Am ieşit primul din examen. Chiar după o oră şi jumătate. Mi s-a părut foarte uşor şi am rezolvat foarte repede. Nu aveam de ce să stau mai mult. La clasă am dat testări mult mai grele. La clasa de matematică -informatică am avut 6 ore de matematică pe săptămană.

Atmosferă de bacalaureat la Colegiul NaţionalCuza

 Sper să iau nota maximă”, spune fericit George Panciu de la CNC, care este pasionat şi de fizică. Şi profesorii lor se declară mulţumiţi după primele consultaţii cu elevii, însă consideră că pentru acest nivel nu au existat acele subiecte care să departajeze pe cei extraordinar de buni. „Subiectele au fost foarte uşoare, mai ales pentru elevii foarte buni. Unii dintre ei s-au simţit chiar dezamăgiţi că au fost sub aşteptări ca dificultate. La acest tip de test nu a existat un subiect sau măcar cateva puncte care să departajeze elevii foarte buni de cei excepţionali. Dezavantajul se poate vedea la admiterea în învăţămantul superior unde se va cere media de la bacalaurat. Foarte mulţi se vor încadra în categoria cu rezultate între 9 şi 10 ”, declară Tiberiu Oprea, profesor de matematică la Colegiul Naţional Cuza, unul dintre profesorii asaltaţi de liceeni la ieşirea din examen.

Cei de la profil tehnologic se mulţumesc şi cu note de trecere

La profilul tehnologic sunt candidaţi care se mulţumesc cu note de trecere, dar şi candidaţi care speră la note mari pentru a merge mai departe la facultate, în special la facultăţi de profil unde matematica este foarte importantă. Cei care nu vor note mari nu s-au pregătit suplimentar şi speră doar să ia examenul. Totuşi, şi lor li s-au părut subiectele destul de uşoare şi chiar regretă că s-au speriat mai tare decat a fost cazul. „Îmi pare rău că mai mult am muncit să caştig bani şi nu am învăţat prea mult. Am venit cam nepregătit la examen. Dacă ştiam că vor fi subiectele atat de accesibile, mă pregăteam mai serios. În caz de eşec, sper să reuşesc în sesiunea de toamnă”, mărturiseşte L.C., de la un colegiu tehnic.Alţi colegi de ai săi au ieşit mai mulţumiţi. Au constatat şi ei cu entuziasm că subiectele puteau fi rezolvate fără să fie nevoie de pregătire suplimentară. „M-am pregătit aproape două luni şi am rezolvat aproape tot. Mi s-a părut destul de uşor”, spune Adrian, în timp ce Robert declară că „fără pregătire suplimentară şi doar cu atenţia de la clasă se puteau rezolva subiectele pentru un minim 6”. Profesorii care au pregătit elevii de la tehnologic au constat o mică diferenţă faţă de subiectele elaborate în sesiunile din ultimii doi ani. „Subiectele au fost de nivel mediu, cu respectarea structurii, dar cu diferenţa că au existat cel puţin două puncte care vor departaja elevii de notă maximă de ceilalţi. Cel mai probabil la subiectul II, punctul 2c precum şi punctul 1c de la subiectul al treilea”, constată profesor Dana Marchitan de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”.

Istoria n-a starnit revoluţie, subiectele au fost facile

Nici proba de istorie nu a fost considerată dificilă de către candidaţi. Cei de la ştiinţe sociale care s-au pregătit intensiv la istorie, le consideră prea uşoare sau de nivel mediu. „Cerinţele au fost facile, au fost clar formulate, s-a păstrat structura subiectelor din ultimii ani, structură cu care elevii au fost obişnuiţi de către profesorii de la clasă. Pentru primele două subiecte se poate obţine un rezultat onorabil de 7 cu o pregătire fără eforturi suplimentare. La subiectul al treilea, elevilor li s-a cerut să-şi exprime părerea şi viziunea asupra dezvoltării Romaniei la sfarşitul secolului XX. Un subiect generos, de contemporaneitate, puteau fi făcute analize comparative privind evoluţia constituţională în regimul comunist şi după cea din anul 1991”, specifică inspectorul de specialitate, Cătălin Mocanu.Elevii care au ieşit relativ repede din examen au avut cam aceeaşi părere.„Subiectele au fost uşoare, pe măsura aşteptărilor”, spune Dragomir Fernando de la Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu. Alţii s-au speriat la început, apoi s-au dumirit repede. „La început mi s-a părut greu, dar după ce am citit cu atenţie cred că am răspuns bine. Sper să iau un minim 7. Nu-mi trebuie nota de la Bac pentru că mă înscriu la limbi străine”, declară Alexandru Olaru, de la Liceul „Slavici”. Alţi candidaţi au învăţat istoria atat pentru bacalaureat, dar şi pentru admiterea la facultate, găsindu-şi vocaţia de timpuriu. „Subiectele mi s-au părut de nivel mediu. Au fost din materia pe care am parcurs-o şi am învăţat-o la şcoală. Sper să iau peste 9 pentru că m-am pregătit şi pentru facultate la aceeaşi materie”, mărturiseşte Cătălina Antonache, de la CNC.

Liceenii de la Arte cer Bac la Istoria Artei

Pentru cei de la Liceul de Arte proba scrisă la istorie a fost mai mult un chin. Ei consideră că sunt pasionaţi de artă şi istoria nu le-ar folosi. Mai degrabă ar dori să se introducă disciplina „Istoria Artei”.„A fost bine, dar am greşit. Nu m-am pregătit suficient. Nu-mi prea place istoria. Nu prea înţeleg la ce mă ajută. Ar trebui să dăm examen la Istoria Artei. Ni se potriveşte mai mult”, spune NicoletaCrăciun. Colegul său, pasionat de sculptură şi grafică, este de părere că proba obligatorie a profilului ar trebui regandită şi personalizată mai mult pentru liceele vocaţionale. „Problema cea mai mare este că Bacalaureatul ăsta îşi pune amprenta pe viaţa noastră. Dacă nu luăm examenul ni se pune eticheta peste tot. Eu o să intru în armată, dar sunt pasionat şi de sculptură şi pe viitor vreau să mă perfecţionez în grafică. Noi suntem artişti. Examenele astea sunt prea rigide. Se pune accent prea mult pe literatură şi alte informaţii abstracte. Ar trebui să avem cursuri de dezbatere prin care să ne dezvoltăm limbajul, iar creativitatea prin ateliere de teatru sau alte alte arte. Proba obligatorie să fie la istoria artei, de ce nu!!!”, este de părere Alex Condruz, de la Liceul de Arte „Gh. Tattarascu” din Focşani.

Nicio tentativă de fraudă la această probă

Din raportul oficial emis de IŞJ reiese că „în Vrancea s-au înscris 1.971 de candidaţi pentru susţinerea probei E)c). Dintre aceştia, 1.907 au fost prezenţi (1.238 au susţinut proba scrisă la matematică şi 669 la istorie), iar 64 au fost declaraţi absenţi. Niciun candidat nu a fost eliminat din examen pentru fraudă sau tentativă de fraudă”.Lucrările candidaţilor prezenţi la examen vor fi corectate în centre zonale de evaluare din alte judeţe decât cele în care au avut loc probele.Vineri, 8 iulie, candidaţii din judeţ vor susţine proba la alegere a profilului şi specializării (proba E)d), având posibilitatea să opteze pentru Biologie, Chimie, Fizică, Economie, Filosofie, Geografie, Informatică, Logică şi argumentare, Sociologie sau Psihologie. Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 12 iulie (până la ora 16.00). În aceeaşi zi, vor putea fi depuse contestaţiile, în intervalul orar 16:00-20:00. Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 16 iulie.(Alexandra TĂTARU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.