Evaluarea Naţională - Precizări suplimentare contestatarilor subiectelor la matematică
Proba scrisă la matematică a generat nemulţumiri. Imediat după terminarea probei a circulat pe internet o petiţie prin care se exprima nemulţumirea cu privire la modul de elaborare a itemului numărul 6 de la Subiectul I. Părinţii acuză formularea neclară şi au cerut să se ia în considerare două variate de răspuns.
Răspunsul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a fost publicat pe pagina web a Ministerului Educaţiei:
„Itemul evaluează competenţa Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competenţă formată/dezvoltată în cadrul unităţii de învăţare „Elemente de organizare a datelor", clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.
Itemul este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015.
Itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).
Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare”. (Alexandra TĂTARU)