Educație

O vrânceancă a primit titlul de "Cel mai bun profesor de limbi moderne" din Londra

Silvia Vrînceanu
21 iun 2016 23818 vizualizări
Profesoara Mirela Chelaru spune că sistemul de învaţământ britanic este diferit de cel românesc în primul rând pentru că profesorii nu sunt titulari, ci sunt angajaţi cu contract, direct de către şcoală sau prin agenţii de profesori

În timp ce românii care se află la muncă în Anglia stau cu inima strânsă pentru rezultatul referendumului care i-ar trimite înapoi acasă dacă britanicii vor vota joi ieşirea Regatului Unit din Uniunea Europeană, vrâncenii care lucrează acolo ne trimit noi dovezi despre cât de bine îşi fac treaba şi cum sunt apreciaţi la locul de muncă. Mirela Chelaru, fost profesor de limba engleză în Focşani, care lucrezează de patru ani în învăţământul din Londra, ca profesor de limba franceză, se numără printre dascălii care au primit titlul de "Best teachers of the year", în traducere "Cei mai buni profesori ai anului", din partea "J and C Academy", o agenţie specializată care furnizează cadre didactice şcolilor din capitala Marii Britanii. Dacă anul trecut, "Cel mai bun profesor de limbi moderne" (Best Modern Foreign Languages Teacher) a fost Gabriel Chelaru, cunoscut vrâncenilor ca autorul primului blog politico-civic din Vrancea, anul acesta distincţia i-a revenit Mirelei Chelaru, partenera sa de viaţă. "Am fost plăcut surprinsă de această nominalizare. Anul acesta au fost nominalizaţi mulţi profesori foarte buni de limbi străine, inclusiv soţul meu", ne-a povestit profesoara Mirela Chelaru. Tânăra lucrează ca profesor de limbă franceză pentru trei şcoli primare din Londra, meserie pe care o face cu multă plăcere şi pentru care este foarte apreciată.
 

"Cel mai bun profesor de limbi moderne"
 

Nominalizările pentru aceste premii se fac în funcţie de activitatea profesională din cadrul şcolilor. "Noi lucrăm pentru o agenţie "J and C Academy", care colaborează cu diverse şcoli primare din Londra şi profesori de limbi străine, sport şi muzică. Este o agenţie specializată, care şi-a început activitatea acum 12 ani, cu 10-15 profesori şi care acum angajează peste 130 profesori. Noi lucrăm cu ei de 4 ani deja şi suntem mereu impresionaţi de cât de mult respectă anumite standarde de profesionalism, angajând profesori numai după lecţii demonstrative şi interviuri. De asemenea, în fiecare an tot ei organizează cursuri de pregătire pentru profesorii lor, cu ajutorul profesorilor metodişti, cu vechime şi experienţă, cum este Gabriel (Chelaru - n.r.), de exemplu. Anul trecut a fost prima dată când au acordat aceste premii, inclusiv categoria "Cel mai bun profesor de limbi moderne"- "Modern Foreign Languages Teacher". Alegerea profesorului se face pe baza inspecţiilor anuale şi semestriale făcute de directorii şcolii şi de un profesor metodist din agenţie/un manager. La acestea se adaugă diverse activităţi organizate de profesor, gen zile speciale, concursuri cu copiii, contribuţii la activitatea şcolii şi a comunităţii", ne-a detaliat profesoara Mirela Chelaru, care a predat la Colegiul Tehnic "Valeriu D. Cotea" din Focşani înainte de a alege să emigreze.
 

"În Anglia nu te poţi titulariza pe post"
 


Cadru didactic cu o experienţă de 14 ani la catedră, Mirela Chelaru spune că sistemul de învăţământ britanic este diferit de cel românesc, în primul rând pentru că profesorii nu sunt titulari, ci sunt angajaţi cu contract, direct de către şcoala sau prin agenţii de profesori. "În fiecare semestru, în urma unei inspecţii, profesorii primesc un calificativ, care e foarte important la sfârşitul anului, când şcoala decide dacă prelungeşte contractul sau dacă va căuta pe altcineva mai bine pregătit. Din păcate, în ultima vreme, foarte mulţi profesori decid să părăsească profesia aceasta, pentru că şi aici, ca şi în România, sunt copleşiţi de cantitatea mare de documente care trebuie întocmite (rapoarte, planificări etc.). Doar cei pasionaţi cu adevărat rămân fideli acestei profesii, sacrificând deseori timpul liber pentru îndeplinirea obligaţiilor profesionale", spune profesoara Mirela Chelaru.

 

 

Prima olimpiadă de franceză de la Londra 

Pe lângă numeroasele activităţi obligatorii la clasă, soţii Chelaru au exportat şi proiecte educţionale româneşti în capitala Marii Britanii. Anul acesta, în luna aprilie, profesorul Gabriel Chelaru a iniţiat şi a organizat primul concurs inter-scolar de limba franceză organizat vreodată  pentru copiii care studiază la Londra. La competiţie au participat 110 copiii din nouă şcoli primare, eveniment care a fost declarat un succes. Chiar dacă activitatea de la Londra le oferă satisfacţii profesionale, cei doi profesori nu îşi ascund îngrijorarea cu privire la viitorul lor în Regatul Unit după referendumul de joi. "Suntem puţin îngrijoraţi de rezultatul referendumului, dar sperăm că nu va afecta activitatea noastră profesională şi viaţa pe care încercăm să ne-o încropim aici. Sondajele spun că majoritatea va vota ieşirea", ne-a spus Mirela Chelaru. Ieşirea Regatului Unit din Uniunea Europeană va aduce cu sine schimbarea regulilor de pe piaţa muncii, unde activează şi mii de vrânceni. (Silvia VRÎNCEANU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.