Proiect Erasmus Plus la Şcoala Gimnazială Nereju Mic
Început în urmă cu doi ani, proiectul „Training and Job-shadowing for an European School” a cuprins activităţi numeroase, printre care şi participarea la două cursuri de formare continuă “Current Issues in Education-Early School Leaving” şi “ICT în Education”, realizarea activităţilor de job-shadowing cu scopul aprofundării unor strategii eficiente de abordare a aspectelor manageriale şi curriculare la nivelul învăţământului primar, în ţări din Uniunea Europeană. Activităţile din proiect şi obiectivele propuse au fost monitorizate de către coordonatorul de proiect al Şcolii Gimnaziale Nereju Mic şi de către reprezentanţii instituţiilor partenere în proiect, a fost realizată comunicarea permanentă între coordonatorul proiectului din Şcoala Nereju Mic, reprezentanţii instituţiilor partenere şi a cadrelor didactice implicate în mobilitate, au fost diseminate rezultatele obţinute, după cum se arată într-o informare a şcolii. Cadrele didactice participante la activităţile proiectului au început să aplice cunoştinerţele şi experienţa nou dobandită la nivelul procesului instructiv-educativ din Şcoala Gimnazială Nereju Mic şi se pregătesc acum de noi colaborări şi parteneriate europene. Principalele finalităţi propuse în cadrul acestui proiect se referă la asigurarea mobilităţii cadrelor didactice în spaţiul european, în scopul îmbunăţăţirii competenţelor acestora în abordarea procesului instructiv- educativ; proiectarea unor activităţi formale, nonformale şi informale, în acord cu politicile educaţionale europene; îmbunăţăţirea abilităţilor manageriale şi curriculare în vederea modernizării şi internaţionalizării demersului educaţional; dezvoltarea capacităţii de înţelegere a diversităţii sociale, culturale şi lingvistice; îmbunăţăirea competenţelor lingvistice şi de utilizare a Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţionale ale cadrelor didactice; creşterea motivaţiei şi satisfacţiei cadrelor didactice la locul de muncă; identificarea oportunităţilor pentru dezvoltarea personală, profesională şi a carierei; facilitarea cooperării cu parteneri din sisteme de învăţământ din UE; dezvolatarea abilităţilor de management a proiectelor internaţionale; deschiderea cadrelor didactice către politici, practici şi sisteme educaţionale internaţionale. Partenerii Şcolii Gimnaziale Nereju Mic în cadrul acestui proiect sunt: ITC International Prague, Escola Ramon Llull -Spania, Huseyin Avni Atesoglu Primary School- Turcia, 10th Primary School of Agii Anargyri-Grecia şi Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi- Polonia. (M. V.)