Educație

Un altfel de „Mustang” la Colegiul Tehnic Auto „Traian Vuia” Focşani

Ziarul de Vrancea
2 iun 2016 1023 vizualizări
Proiectul „Filme pentru liceeni” lasă deschis catalogul filmelor bune pentru elevii şi profesorii de la liceele focşănene. Elevii claselor a X-a şi a XI-a profesională din cadrul Colegiului Tehnic Auto „Traian Vuia” au luat parte, zilele acestea, la lecţiile sociale, specifice filmului „Mustang” (r. Deniz Gamze Ergüven, 2015).

„Pornind de la explicarea conceptului de gen şi de egalitate de gen, acţiunea urmăreşte cinci surori crescute într-o societate patriarhală cu puternice valori tradiţionale,  propunându-şi identificarea stereotipurilor de gen şi a consecinţelor sale negative atât asupra femeilor cât şi asupra bărbaţilor. Profesorii şi elevii au avut la dispoziţie o serie de cinci activităţi: înţelegerea filmului, a naraţiunii şi a contextului în care este plasată acţiunea. Cea de-a doua este o activitate de grup al cărei scop este identificarea stereotipurilor de gen generate sau susţinute de pelicula „Mustang”. A treia activitate porneşte de la o secvenţă din film şi propune spre discuţie traumele suferite de personajele din film din cauza negării individualităţii şi încălcării drepturilor copilului şi, prin extensie, a drepturilor omului. Inegalitatea de gen şi stereotipurile care îi afectează şi pe bărbaţi, exprimarea unei opinii  pe baza  mesajului peliculei constituie baza ultimelor două activităţi”, transmit reprezentanţii Colegiului Auto. Elevii Colegiului Auto Focşani au desfăşurat mai multe activităţi, în baza unui parteneriat  cu Asociaţia Culturală „Macondo”, atât de formare a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, înscrise pe bază de voluntariat, cât şi o serie de acţiuni destinate elevilor clasele a X-XII-a profil tehnic, specializările mecanic, electric şi tehnician transporturi. La „Proiectul de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar Filme pentru liceeni”, avizat de Casa Corpului Didactic „Simion Mehedinţi” Vrancea şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea, au luat parte peste 30 de cadre didactice, membre ale tuturor ariilor curriculare. Pe baza informaţiilor acumulate la cursul organizat de Asociaţia  Culturală „Macondo”, cadrele didactice pot utiliza ghidul didactic pentru a implementa la orele de clasa lecţia de cinema despre istoria cinematografiei, folosind extrasele şi activităţile interactive, astfel încât elevii să beneficieze mai departe de lecţie şi de obiectivele sale. (Z.V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.