Educație

Cum dezvoltăm abilităţile de comunicare la elevii cu probleme?

Ziarul de Vrancea
30 mai 2016 912 vizualizări
La această întrebare au încercat să răspundă atât elevii cât şi cadrele didactice

Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga” Focşani a găzduit zilele trecute a IV-a  ediţie a Simpozionului şi Concursului Interjudeţean „Dialoguri despre lectură. Individualizarea procesului instructiv-educativ al elevilor aflaţi în dificultate”, desfăşurat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea. Acesta a avut drept scop dezvoltarea abilităţilor de comunicare la elevii cu dificultăţi de comunicare, prin limbaj literar, plastic şi artistic. Simpozionul  şi concursul de literatură „Ana citeşte” a fost precedat de vernisajul expoziţiei de desene intitulată „Personajul Preferat”. Coordonatorul proiectului, profesoara Ecaterina Galoiu, a amintit elevii care au fost prezenţi la mai multe dintre ediţiile simpozionului şi a apreciat  susţinerea activă de către cadrele didactice care integrează la clasă copiii cu dificultăţi de învăţare şi de către părinţi care determină ca parteneriatul şcoală –familie să fie unul eficient. „Lucrările de creaţie literară prezentate în cadrul simpozionului pentru elevi au demonstrat abilităţile de comunicare ale participanţilor, precum şi valorificarea lecturilor în actul de creaţie, originalitatea realizărilor punând în dificultate jurizarea coordonatorilor”, a precizat  organizatorul secţiunii  de creaţie literară, profesoara Liliana Niţu. Numărul mare de lucrări practice realizate sub formă de postere, machete, afişe, a determinat organizatorii să se gândească şi la o a V-a ediţie, „pentru a pune din nou în valoare capacităţile artistice ale elevilor Şcolii „Nicolae Iorga”, potrivit Adrianei Măciucă, biliotecar şi organizator al Concursului „Ana Citeşte”. Proiectul a cuprins şi un simpozion dedicat cadrelor didactice, în care au fost prezentate lucrări ştiinţifice şi modelele de bună practică, pe diverse subiecte legate de problematica integrării, a individualizării procesului instructiv-educativ al elevilor aflaţi în dificultate. „Ediţia din acest an a Simpozionului şi Concursului Interjudeţean „Dialoguri despre lectură. Individualizarea procesului instructiv-educativ al elevilor aflaţi în dificultate” a fost o reuşită pe toate planurile”, a fost concluzia organizatorilor. (M. V.)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.