Educație

450 de profesori cer Ministrul Educaţiei să introducă informatica la gimnaziu

Ziarul de Vrancea
8 feb 2016 1277 vizualizări
Printre aceştia se află şi profesori din Vrancea

450 de profesori de informatică din întreaga ţară, reprezentaţi de Uniunea Profesorilor de Informatică din România, printre care şi profesori din Vrancea, au iniţiat un memoriu prin care îi cer ministrului educaţiei să introducă la gimnaziu, în noul plan cadru, disciplina informatică, în loc de TIC, aşa cum figurează în prezent. “Dacă la liceu este recomandabilă separarea competenţelor de utilizare (TIC), de cele de rezolvare a problemelor algoritmice utilizând un limbaj de programare (Informatică), la gimnaziu considerăm că este potrivită o disciplină care să creeze fundamentele ambelor discipline de specialitate, urmărind formarea competenţelor digitale şi algoritmice. La nivel mondial există o mişcare puternică de introducere a informaticii în curriculumul obligatoriu al şcolilor începând încă din ciclul primar, programarea fiind considerată o activitate strict necesară formării unei gândiri strategice, înţelegerii mecanismelor de bază ale lumii calculatoarelor, competenţa gândirii algoritmice fiind absolut necesară a fi dezvoltată la elevi încă din ciclul primar. Mişcarea “Hour of Code” desfăşurată la nivel mondial demonstrează că iniţierea în programare prin instrumente grafice, interactive, cu substrat algoritmic, e percepută ca o activitate de tip joc şi este potrivită copiilor de la cele mai fragede vârste”, se arată în memoriu. Profesorii vin, în sprijinul lor, cu o serie de argumente bazate pe gândirea algoritmică.

Informatica "e cea mai tare"

Profesorii solicită ca disciplina informatică să fie trecută, în noul plan cadru, în aria curriculară Matematică şi Ştiinţe, să fie adoptat un plan cadru pentru gimnaziu care să stabilească în trunchiul comun câte o oră / săptămână pentru disciplina informatică pentru  fiecare an de studiu V – VIII. De asemenea, se cere ca programa şcolară a disciplinei informatică pentru gimnaziu să conţină, pe lângă elemente de utilizare a tehnicii de calcul,  şi elemente de algoritmică ce “vor avea drept obiectiv principal formarea activă şi practică la elevul de gimnaziu a gândirii structurate, creative, eficiente pentru rezolvarea unor probleme din diverse domenii: matematică, fizică, chimie, biologie, etc. cu ajutorul calculatorului” pentru că “nu există o altă disciplină cu un caracter mai puternic interdisciplinar decât informatica”. (M. V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.