“Dor de Eminescu”, un mod inedit de trecere spre gimnaziu
Clasa a IV-a C de la Şcoala Gimnazială nr. 3 din Focşani a găsit un mod inedit de a face cunoştinţă atât cu Eminescu cât şi cu perioada de gimnaziu care îi aşteaptă. Pentru a le uşura trecerea către clasa a V-a, doamnele învăţătoare şi-au propus să pregătească trecerea elevilor către clasele gimnaziale, înlesnind încă de pe acum comunicarea cu viitorii profesori. Lecţia prilejuită de aniversarea poetului naţional s-a numit “Dor de Eminescu”. Copiilor li s-au prezentat date despre poet, o scurtă biografie a acestuia, dar şi date mai picante din viaţa lui Eminescu. Elevii au fost interesaţi şi despre viaţa poetului: ce meseria a avut şi din ce anume îşi câştiga existenţa. Ei au fost uimiţi de faptul că acesta nu a reuşit să publice foarte mult în timpul vieţii, marea majoritate a poeziilor fiind publicate postum. Şi pentru că ideea de bază a fost aceea ca elevii să nu plece cu teamă către clasa a V-a, lecţia s-a dovedit a fi un succes. “Elevii au comunicat foarte bine cu doamna profesoară, aceasta din urmă fiind foarte uimită de faptul că elevii cunoaşteau foarte multe lucruri despre poet, dar şi multe dintre poeziile acestuia. Totul s-a desfăşurat sub formă de joc prin intermediul căruia şi-au fixat practic toată biografia lui Eminescu”, ne-a declarat doamna învăţătoare Mariana Croitoru.
Rebus-uri cu versuri din poeziile eminesciene
Lectia a pornit de la două creaţii literare, ambele intitulate "Dor de Eminescu scrise de Nichita Stănescu şi Adrian Păunescu. “In cadrul lecţiei am prezentat date biografice, fotografii, teme şi motive literare specifice creaţiei eminesciene şi a fost organizat un concurs. Acesta a constat într-un set de întrebări la care să răspundă elevii, respectiv să recunoască poeziile eminesciene, un rebus în care elevii trebuiau să completeze versuri lipsă din poeziile lui Eminescu. Lecţia a continuat cu o probă practică, în care copiii trebuiau să lipească în ordine versurile din creaţia “La revedere” de Mihai Eminescu. Obiectivele au fost în special acela de receptare a frumosului din opera literară, familiarizarea cu cele mai importante evenimente din viaţa poetului şi cu trasăturile cele mai importante ale operei sale”, ne-a spus Ionelia Burghelea, profesoară de limba şi literatura română la Şcoala 3 din Focşani.
Copiii au învăţat şi cu această ocazie să comunice mai mult unii cu ceilalţi şi cu cadrele didactice. Puștii de a IV-a au demonstrat că sunt deja pregătiţi pentru gimnaziu. (Dana LEPĂDATU)