Elevii au învăţat să facă faţă situaţiilor conflictuale
Aceştia au participat miercuri la o activitate a cărei temă a fost „Arta de a face faţă conflictelor”, coordonată de profesoara Liliana Niţu şi bibliotecara Adriana Măciucă. În cadrul activităţii s-a plecat de la definiţia noţiunilor „violenţă” şi „conflict”. Apoi, elevii au depistat cauzele şi factorii care generează conflicte în rândul lor, conştientizând că nu reacţionează pozitiv la conflict, dar nu ştiu ce alte comportamente să adopte pentru a ieşi totuşi, în avantaj. Tot elevii au remarcat că prin mediere nu se mai pot confrunta cu situaţii asemănătoare. “Dezbaterea în grup a permis participanţilor să înţeleagă că pot fi ajutaţi pentru a obţine o imagine mai clară despre ei înşişi precum şi despre relaţiile interumane. Ora a fost importantă şi pentru că, pentru prima dată s-a aplicat metoda “Urcând pe scară”, prin intermediul căreia s-au analizat paşii pentru a rezolva un coflict: recunoaşterea lui, recunoaşterea sentimentelor, ceea ce aşteptăm de la rezolvarea unui conflict, producerea de idei, punerea planului în aplicare. Metoda a fost aplicată şi pe situaţii concrete de la clasă”, transmit reprezentanţii Şcolii “Nicolae Iorga”. Activitatea a conţinut şi completarea unui chestionar pe baza temei propuse. Concluziile desprinse au fost că educaţia furnizează abilităţi şi strategii pentru a găsi alternative la comportamentele violente ale elevilor, aceasta dacă totuşi factorii participanţi îşi aduc minima contribuţie. (M. V.)