Educație

Jocuri de colorat pe calculator

Ziarul de Vrancea
30 aug 2015 545 vizualizări
Se obişnuieşte ca în grădiniţele din Romania să se folosească cu precădere activitatea de colorat ca activitate de bază, care nu este întalnită doar în sistemul nostru de învăţămant, ci şi în alte ţări europene

Această activitate are şi ea un rol şi anume să dezvolte deprinderile motrice, controlul şi dezvoltarea musculaturii mainii, o poziţie corectă în care cei mici ţin obiectul de colorat, de a evalua anumite cunoştinţe predate, dar şi pentru a dezvolta spiritul estetic. Ne gandim că acest mijloc de educare este accesibil şi la îndemana oricui, trecand peste unele neajunsuri pe care această activitate le poate avea. Este drept că prin activitatea de colorat copilul nu este implicat cognitiv, adică nu are nimic de explorat ci doar va aşeza corect culorile pe planşă, sau mai bine zis va alege el cum să le aşeze, în cazul în care nu este impus dinainte acest lucru. Activitatea de colorat nu este agreată de toţi copiii la fel, unii se pot plictisi atunci cand îi pui să coloreze, unii sunt energici şi pun o groază de întrebări şi vor fi preocupaţi să întrebe tot felul de lucruri despre desenul pe care îl au de colorat, alţii şi-ar dori ca această activitate să implice şi altceva decat să stea în bancă liniştit cu un creion colorat în mană şi să acopere porţiuni de desen.

Coloratul- mod de petrecere a timpului liber

Este adevărat că ar fi mult mai atractivă această activitate dacă i-ai pune pe cei mici să îţi deseneze ceva punandu-i în faţa acelui obiect, să-l miroasă, să-l pipăie… în felul acesta ar încerca cu drag să îl reproducă prin desen, lăsandu-i în acelaşi timp libertatea de a-l modela aşa cum îl percep ei şi aplicandu-i ce culori doresc. În acest mod, copilul îşi va dezvolta creativitatea şi va învăţa mult mai uşor să reproducă ceva prin desen. Ar fi ca un joc pe calculator în care copilul îşi alege ceva de colorat în care poate avea şi libertatea de a alege desenul dorit, dar şi culorile. Cu siguranţă nu ne dorim ca cel mic să nu experimenteze şi plăcerea, dar şi emoţia pe care le pot simţi atunci cand îşi desenează propria planşă, fiind atenţi la un peisaj care îi atrage, la nişte obiecte pe care să le reproducă întocmai, adăugand în desenul lor şi o parte a viziunii lor care niciodată nu se va potrivi cu a altui copil. Copiii pot găsi în această activitate de colorat un mod de a-şi petrece timpul liber sau pot crea o planşă pe care să o dăruiască cuiva drag în care a pus o părticică din persoana sa, alegand ce anume să deseneze.

Desenează legume, gustă... legume

Ideal ar fi să nu fim mulţumiţi doar oferindu-le celor mici planşe de colorat imprimate şi ceva culori pe care să le folosească, ci important ar fi ca pe langă acest lucru să adăugăm şi cateva activităţi pentru a cunoaşte nemijlocit obiectul de colorat, dar să îl implice şi într-o explorare senzorială multiplă a lui. De exemplu, ar fi tare bine ca atunci cand este o temă despre legume pe care cei mici o au de învăţat să le aduceţi în faţa lor legumele ca ei să le poată atinge, să le vadă, să le poată mirosi şi eventual gusta şi cu siguranţă activitatea de desenat şi colorat va fi una ce îi va implica pe toţi cei mici deopotrivă starnindu-le interesul.
Valerică Crintea

Locuitor al municipiului Focşani, Vali Crintea scrie pe blogul omulvaly.wordpress.com.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.