Educație

DOCUMENT ATASAT!!! Promovare mai mare cu 9% la Bac după meditaţiile cu bani europeni

Ziarul de Vrancea
21 aug 2015 1033 vizualizări
Cea mai mare creştere a fost la limba română, în timp de informatica se află în regres

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea se laudă că a crescut rata de promovare cu peste 9%  după prima sesiune a examenului de Bacalaureat din acest an, comparativ cu anul 2014 graţie proiectului de pregătire suplimentară pentru examen derulat cu bani europeni. „Să ne pregătim pentru BAC! Program inovator de formare a competenţelor-cheie pentru promovarea examenului de bacalaureat” este proiectul derulat de IŞJ Vrancea, în care au fost implicaţi 4.100 de elevi din clasele a XII-a din judeţele Vrancea şi Ialomiţa, care au beneficiat de pregătire suplimentară pentru examenul de Bacalaureat. Astfel, potrivit statisticilor, anul acesta, la prima sesiune a examenului naţional de maturitate, au promovat 1.639 de candidaţi, însemnând  80,19%, în timp ce anul trecut promovabilitatea a fost de 71%, însemnând 1.359 de candidaţi. Pe discipline, cea mai mare creştere a fost la limba şi literatura română: 94,62% faţă de 85,73% anul trecut. La matematică, disciplina considerată cea mai grea de către candidaţi, creşterea a fost de puţin peste 2,6 procente: de la 81,26% în 2014 la 83,88 în 2015. Creşteri importante au fost la fizică - 97,48% în 2015 faţă de 90% în 2014 – şi la biologie – 71,37% în 2015 faţă de 65,87% în 2014.
Informatica, în regres
A fost înregistrată şi o scădere a ratei de promovare la informatică - de la 100% anul trecut la 97,87% anul acesta. Cu toate acestea, oficialii IŞJ se declară mulţumiţi de rezultate. “În urma analizelor realizate de echipele proiectului după susţinerea examenului de bacalaureat naţional în anul şcolar 2014-2015, sesiunea iunie-iulie, comparând datele statistice cu acelea obţinute în urma desfăşurării examenului în anul şcolar 2013-2014, au rezultat cifre superioare la toţi indicatorii propuşi. Astfel, se înregistrează creşteri semnificative pentru următoarele categorii de rezultate: numărul absolvenţilor prezenţi la probele de examen, numărul notelor de performanţă, promovabilitatea înregistrată la nivelul judeţului”, se arată într-un comunicat al responsabilului PR al proiectului, Silvia Chelariu. Programul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Ialomiţa. Pe site-ul ZdV, într-un document ataşat, puteţi afla mai multe informaţii legate de statisticile realizate de IŞJ Vrancea. (M. VLĂDESCU)


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.