Educație

Gemeni despărţiţi de admiterea computerizată

Ziarul de Vrancea
31 iul 2015 1572 vizualizări
Patru perechi de gemeni au cerut Inspectoratului Şcolar să înveţe în aceeaşi clasă, după ce au fost despărţiţi la admiterea computerizată u 18 cazuri speciale au fost analizate de comisia judeţeană, unul nefiind rezolvat

18 absolvenţi de gimnaziu au solicitat comisiei judeţene de admitere în învăţământul liceal schimbarea specializării. Toate aceste cereri au fost discutate joi la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), fiind rezolvate pozitiv 17. Aceste situaţii sunt considerate de metodologia de examen ca fiind speciale şi trebuie soluţionate până la finele lunii iulie. Astfel, patru elevi care au fraţi gemeni, au solicitat schimbarea specializării la o alta mai bine cotată, la care au fost admişi fraţii lor, pentru a învăţa în aceeaşi clasă. Este cazul unui elev admis la Colegiul Economic şi care a cerut să înveţe la Colegiul “Al. I. Cuza” unde a fost admis fratele său, un alt elev de la Colegiul “Edmond Nicolau” a cerut să înveţe la Colegiul Economic, în vreme ce un altul de la Colegiul “Edmond Nicolau” a solicitat schimbarea specializării şi a liceului la Colegiul “Cuza”. Cel de-al patrulea elev a solicitat admiterea la Colegiul “Unirea”, alături de fratele său, după ce fusese admis iniţial la Colegiul “Al. I. Cuza”. Toate aceste solicitări au fost rezolvate pozitiv de către comisia judeţeană, aşa cum soluţionate au fost şi cererile a doi elevi care vor învăţa din toamnă la licee mai apropiate de domiciliu decât cele la care au fost admişi iniţial. Este cazul unul elev din Mărăşeşti, admis iniţial la Colegiul Auto Focşani, care a cerut să înveţe la un liceu din localitatea de domiciliu, motivând că familia nu poate susţine financiar naveta acestuia în municipiul reşedinţă de judeţ. Un alt elev admis iniţial la Liceul Pedagogic “Spiru Haret”, la profilul filologie, va studia acest profil dar la Liceul Dumitreşti, situat mai aproape de casă.

O sutime l-a despărţit de specializarea dorită

Alte situaţii înregistrate la IŞJ s-au referit la evaluarea incorectă a şanselor elevilor de a fi admişi la specializarea şi liceul dorit, precum şi completarea eronată a ordinii opţiunilor în fişa de înscriere, ceea ce a condus la repartizarea la un profil nedorit. Cinci astfel de situaţii au fost luate în discuţie la nivelul comisiei judeţene. Singura solicitare nesoluţionată este a unul elev admis la Colegiul “Unirea”, cu media 9,66, şi care ar fi dorit schimbarea specializării la ştiinţele naturii, unde ultima medie de admitere a fost 9,67. “Aceasta nu a putut fi soluţionată, potrivit prevederilor metodologiei”, au precizat oficialii IŞJ. Acest elev însă va putea să se transfere de la o specializare la alta în cadrul liceului după absolvirea clasei a IX-a. În liceele vrâncene au rămas libere, în urma celor două etape de repartiţie computerizată, 362 de locuri. O parte dintre acestea vor fi ocupate la etapa a treia de admitere ce va avea loc la începutul lunii septembrie. (M. VLĂDESCU)




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.