Telefonul l-a lăsat fără diploma de bacalaureat!
Proba la Limba şi literatura română a trecut ca “tăvălugul” peste elevii crispaţi de această perioadă de examene. Ce a fost în mintea unui elev de la Colegiul "Ion Mincu" din Focşani nu se ştie, de a intrat cu telefonul în sala de examen, fapt interzis de metodologie. Tanărul a susţinut că nu a încercat să copieze, dar metodologia de examen le interzice elevilor să intre cu surse de inspiraţie în săli. Este singura situaţie de eliminare la proba de ieri. În rest, spune Ion Ionascu, vicepreşedintele Comisei judeţene de Bacalaureat, examenul s-a desfăşurat conform metodologiei şi procedurilor. Inspectorul insistă că tentativa de fraudare a examenului se pedepseşte dur. “Recomandăm candidaţilor să nu vină în centrele de examen cu telefoane mobile sau alte orice mijloace prin care se poate copia. Să se gândească doar că această abatere se încadrează la tentativă de fraudă şi fraudă şi se sancţionează cu eliminarea din examen şi anularea notelor obţinute anterior dar şi cu suspendarea de la următoarele două sesiuni de bacalaureat”, a insistat vicepreşedintele comisiei judeţene de Bacalaureat.
Proiectele pe bani europeni ar putea creşte rata de reuşită
Peste 2.500 de absolvenţi de liceu din Vrancea au susţinut ieri proba scrisă la BAC 2015 Română, în cele nouă centre de examen, opt în Focşani şi unul la Adjud. Elevii de la proflul real au primit subiecte lejere. La primul subiect, elevii au avut de rezolvat mai multe cerinţe pe baza unui text în proză. La subiectul 2, absolvenţii au avut de scris un text argumentativ despre practicarea sportului, la orice vârstă, iar la subiectul 3 au avut de prezentat particularităţile unui personaj dintr-o operă scrisă de Ion Creangă, Marin Preda sau George Călinescu. Elevii de la profilul uman au avut la primul punct să analizeze un text dramatic (rolul virgulei, antonime, sinonime etc). La punctul al doilea au avut de scris un text argumentativ despre rolul scriitorilor într-o societate. La punctul al treilea au avut de făcut o analiză privind relaţia dintre două personaje într-un roman interbelic. Inspectorul de Limba şi literatura română de la Inspectoratul Şcolar spune că subiectele nu au fost dificile. “Subiectele sunt de dificultate medie şi în conformitate cu programele de bacalaureat. Respectă programa şi modele publicate încă din octombrie pe site-ul Ministerului Educaţiei. De fapt este modelul în vigoare de câţiva ani. Elevii se vor descurca la examen, mai ales că au beneficiat de un proiect pilot de pregătire extraşcolară la bacalaureat, finanţat de Uniunea Europeană. Aproape toţi elevii de clasa a XII-a au fost cuprinşi în acest program de pregătire suplimentară. În acest sens am încrederea că promovabilitatea va fi mai mare decât anul trecut”, ne-a spus inspectorul Silvia Chelariu. Astăzi are loc proba la Limba maternă, dar în Vrancea nu avem candidaţi, ceea ce înseamnă că următoarele probe de foc vor avea loc miercuri, la Matematică şi Istorie. Spor la învăţat! (A. IVAN)
- Ce spun candidaţii?
"Subiectele au avut un grad de dificultate destul de redus având în vedere cât ne-am pregătit. Primul subiect a fost rezolvarea unor cerinţe pe baza unui text dramatic, al doilea subiect a fost o compunere despre rolul sportului în viaţa unui individ (a fost un concept abordabil), iar ultimul subiect a fost o caracterizare de personaj. Faptul că la subiectul al treilea am avut de ales între trei opere literare studiate, „Harap Alb”, „Enigma Otiliei” si „Moromeţii”, a reprezentat un element ajutător, căci puteai dezvolta în numărul de rânduri dat ceea ce ţi se parea ţie cel mai accesibil şi ceea ce ai învăţat cel mai bine, evitănd astfel neplăcerile cauzate de un comentariu asupra căruia nu ai stăruit la fel de mult. În concluzie consider că a fost destul de accesibil şi acum aştept rezultatele care sper să reflecte această opinie iniţială.", ne-a declarat Andra Drăgan, eleva la profil real la „Colegiul Naţional Unirea”.
"Au fost subiecte medii ca dificultate şi am fost super fericită cu basmul care nu credeam că o să se dea nici într-o 100 de ani. În ceea ce priveşte subiectul doi, a fost uşor de abordat. Nu prea mi-a convenit mie la subiectul 1 , dar na, n-am fost niciodată prea buna la romană", ne-a delcarat Miruna Loghin, elevă la profil real la Colegiul Naţional "Unirea”.
" Sincer, consider că a fost un subiect echilibrat, prima parte fiind foarte uşoară şi bine structurată ca punctaj. A doua parte a avut o temă pe care o puteai dezvolta doar dacă aveai cunoştiinţele necesare. Eu am scris despre relaţia dintre Felix si Otilia din "Enigma Otiliei” de George Călinescu. Iar la a treia parte m-am aşteptat să ne pice proza, am avut un sentiment bun", ne-a declarat Irina Lazăr, elevă la profi uman la Colegiul Naţional "Alexandru Ioan Cuza”.
A contribuit Alexandra Mălinoiu - Clubul de jurnalism "Tineret în (re)acţiune