Test de nouă pagini la evaluarea naţională pentru clasa a IV-a
Peste 3 mii de elevi vranceni de clasa a IV-a au susţinut ieri evaluarea naţională la limba romană. Aceştia au primit teste cu subiect unic, pe două numere, astfel încat să nu existe tentaţia de a copia unul de la celălalt pentru cei care stau în aceeaşi bancă. Elevii au avut la dispoziţie 60 de minute să rezolve cerinţele din test, rezultatele fiecăruia urmand să fie discutate cu părinţii, nefiind trecute în catalog. “Testarea a decurs normal, fără să existe incidente, subiectele fiind preluate la timp. Colegii noştri s-au obişnuit cu organizarea şi desfăşurarea acestor evaluări şi totul a decurs bine”, ne-a declarat inspectorul şcolar Aurora Lefter, responsabila cu desfăşurarea evaluării naţionale la clasele primare. Cerinţele pe care le-au avut elevii de rezolvat au fost detaliate pe nouă pagini, dintre care două au fost reprezentate de un text. La testul I textul dat a fost “Povestea peştişorului-curcubeu”, adaptare după Marcus Pfister, iar la testul II textul a fost “Patul călător”, adaptare după Arnaud Almesar. Elevii au avut de răspuns unor întrebări care priveau textul dat, a cărui lecturare cu mare atenţie a fost absolut necesară, fiind urmărită, probabil, capacitatea de concentrare şi de înţelegere a textului. Doar ultimele două cerinţe din cele 15 ale testului au fost de creaţie, elevilor cerandu-li-se să motiveze unul dintre răspunsuri. Astăzi, elevii de clasa a IV-a vor susţine testarea la matematică. Lucrările vor fi corectate în cadrul şcolii în cel mult o săptămână de la începerea testărilor. Rezultatele sunt centralizate la nivel judeţean, urmând ca Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare să întocmească un raport final, pe care să îl publice împreună cu "măsurile educaţionale în vederea ameliorării rezultatelor învăţării", potrivit metodologiei. Evaluarea naţională pentru elevii de clasa a IV-a este organizată pentru al doilea an consecutiv, iar rolul ei este de a identifica lacunele copiilor şi a informa părinţii în legătură cu nivelul de studiu în cadrul unui test naţional. (M. VLĂDESCU)