Educație

Se analizează impactul proiectului „Din nou la şcoală!” derulat de CCD

Ziarul de Vrancea
11 mar 2015 1255 vizualizări
Proiectul se derulează în 11 şcoli din Vrancea şi Buzău până în luna octombrie a acestui an u deoarece fenomenul de abandon şcolar este în creştere s-a realizat o mărire de grup ţintă de la 240 la 300 de persoane

Casa Corpului Didactic „Simion Mehedinţi” Vrancea trage primele concluzii ale impactului pe care îl are proiectul POSDRU pe care îl derulează împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău „Din nou la şcoală!” - prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”. Seminarul în care va fi analizat impactul pe care îl are, până în prezent, implementarea proiectului, se desfăşoară mâine, de la ora 10,00, la Sala de Conferinţe Laguna. Proiectul este confinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-1013; Investeşte în oameni!”, Axa prioritară 2 - “Corelarea învăţării pe parcursul vieţii cu piaţa muncii”; Domeniul major de intervenţie 2.2. „Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii din judeţele Vrancea şi Buzău prin elaborarea şi aplicarea de metode şi instrumente de educaţie remedială de tip „A doua şansă” pentru 240 de persoane, care au părăsit timpuriu şcoala şi nu au absolvit învăţământul obligatoriu, reintegrate în educaţia obligatorie de 8 clase, şi măsuri de educaţie preventivă adresate unui număr de 210 de elevi aflaţi în situaţie de risc de părăsire timpurie a şcolii primare sau gimnaziale.

La seminarul proiectului participă mâine reprezentanţi ai CCD, ai IŞJ Vrancea şi Buzău, ai şcolilor implicate în proiect, autorităţi publice, reprezentanţi ai CJRAE, ai Serviciului de Probaţiune, ai Direcţiei Judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. Cursurile se desfăşoară în 11 şcoli, dintre care 7 sunt din Vrancea: Şcoala Vidra, Şcoala „Ecaterina Teodoroiu” Mărăşeşti, Şcoala Nr. 2 Mărăşeşti, Şcoala „Nicolae Iorga” Focşani, Şcoala „Alexandru Vlahuţă” Focşani, Şcoala Slobozia Bradului şi Şcoala Tîmboieşti, dar şi 4 din judeţul Buzău: Şcoala „Nicolae Titulescu”, Şcoala „Nicu Constantinescu”, Şcoala „Mihail Kogălniceanu” şi Şcoala Nr. 3 Râmnicu Sărat. Deoarece fenomenul de abandon şcolar sau de neştiutori de carte este destul de mare în localităţile vrâncene, în cadrul proiectului s-a realizat luna trecută o mărire de grup ţintă de la 240 la 300 de persoane pentru „A doua şansă”. Din categoria de grup ţintă fac parte 125 de persoane care au vârsta până în 25 de ani şi 175 de persoane care au vârsta peste 25 de ani. (Mihaela VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.