Educație

Arghezi, Eminescu sau Bacovia - la simularea de la română a Bacului

Ziarul de Vrancea
2 mar 2015 1284 vizualizări
Cu toate acestea, profesorii spun că subiectele au avut un grad mediu de dificultate

Liceenii din anii terminali au simulat ieri prima probă scrisă a examenului de bacalaureat: cea de limba şi literatura română. Subiectele au fost diferite în funcţie de profil. Astfel, elevii de clasa a XII-a, profil uman, au avut la primul subiect un text din “Jocurile Daniei”, de Anton Holban. Cerinţele la acesta s-au referit la numirea a câte unui sinonim neologic potrivit pentru sensul din text al cuvintelor "bănuială" şi "pretenţios", explicarea rolului cratimei în secvenţa "m-am dus", construirea unui enunţ în care să ilustreze sensul conotativ al cuvântului "ploaie", precizarea unei teme şi a unui motiv literar prevăzute în text, comentarea, în 60 - 100 de cuvinte, o unei secvenţe din text. La subiectul al II-lea elevii clasei a XII-a au avut un text argumentativ de 150-300 de cuvinte despre influenţa traducerilor asupra literaturii naţionale, iar la subiectul al III-lea un eseu de 600-900 de cuvinte în care să repzinte tema şi viziunea despre lume într-un text poetic studiat aparţinând lui Tudor Arghezi. Elevii de clasa a XII-a de la profil real-tehnologic au avut la primul subiect un text din Mihail Sebastian – „Accidentul", iar cerinţele erau de precizarea a sinonimelor pentru „precis", „se căznea", de stabilire a rolului cratimei, un enunţ în care să folosească o locuţiune sau expresie cu substantivul „timp", realizarea unui comentariu pe baza unei secvenţe din text. La subiectul al II-lea au avut de realizat un text argumentativ de 150-300 de cuvinte despre importanţa comunicării dintre părinţi şi copii, iar la subiectul al III-lea de realizat un eseu de 600-900 de cuvinte în care să prezinte tema şi viziunea despre lume dintr-un text poetic studiat aparţinând lui Mihai Eminescu sau George Bacovia.

Subiecte de dificultate medie

Deşi mulţi dintre elevii de liceu consideră că subiectele de la simulare au fost de dificultate crescută, având în vedere faptul că atât punctual II cât şi III au fost de creaţie, profesorii de specialitate consideră că dificultatea a fost medie. “Subiectele au un grad mediu de dificultate şi respectă programa şi indicaţiile Ministerului Educaţiei referitoare la conţinuturile ce vor fi evaluate. Elevii care sunt în clasa a XII-a în acest an au avantajul orelor de pregătire în cadrul proiectului cu finanţare europeană “Să ne pregătin pentru Bac! Program inovator de formare a competenţelor cheie pentru promovarea examenului de bacalaureat”. Cei care au fost încluşi în etapa de pilotare au realizat recapitularea şi au avut  materia proapătă în memorie”, a precizat inspectorul de limba şi litaratura română, profesoara Silvia Chelariu. La simularea de ieri au aprticipat 4.688 de elevi de clasele a XI-a şi a XII-a, fiind absenţi 436 elevi. Mâine elevii din anii terminali vor susţine simularea la matematică sau istorie, în funcţie de profil. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.