Educație

Când au loc evaluările naţionale din acest an

Ziarul de Vrancea
4 ian 2015 524 vizualizări
Rezultatele nu se înregistrează în catalogul clasei

Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine evaluările naţionale din anul şcolar 2014 -2015 în perioada 18 mai – 3 iunie 2015. Primii care vor fi testaţi, potrivit calendarului evaluărilor naţionale postat pe site-ul Ministerului Educaţiei, vor fi elevii clasei a II-a. Aceştia vor susţine evaluarea naţională astfel: la limba română pe 18 mai - scris şi 19 mai – citit, iar la matematică pe 20 mai. Elevii clasei a IV-a vor susţine evaluarea la limba română pe 26 mai şi la matematică pe 28 mai. Elevii clasei a VI-a vor susţine evaluarea pe 2 iunie la limba română şi pe 3 iunie la matematică şi ştiinţe. Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, după cum anunţă MEN. “Vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine administratorului de test  - învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. La clasele a IV-a şi a VI-a administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit”, se arată într-un comunicat al MEN. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor clasei a II-a şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat elevilor claselor a IV-a şi a VI-a. Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei şi “sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”, potrivit MEN. (Mihaela VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.