Primul liceu din Focşani unde elevii ar putea fi dotaţi cu tablete
Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focşani ar putea fi prima şcoală vrânceană dotată cu tablete. Unitatea a câştigat un proiect cu finanţare europeană prin programul Erasmus, „Acţiunea cheie 1 în domeniul educaţiei şcolare”. Intitulat „High School, High Tech Şcoala Viitorului”, proiectul colegiului focşănean a obţinut 96 de puncte din 100 posibile în urma evaluării naţionale făcută de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale Bucureşti, situându-se pe locul 10 din cele 58 de proiecte aprobate în ţara noastră. Proiectul constă de fapt în trei sesiuni de formare pentru cadrele didactice focşănene până în vara anului 2016 în cadrul activităţii „Tap-Swipe-Pinch. Ipad, Android and Windows tablets changing the way to learn and teach (for iPad, Android and Windows tablets)” organizată de compania Euneos Finlanda. Prima sesiune de formare a avut loc zilele trecute în Benalmadena, Costa del Sol, Spania, la aceasta participând profesorii Paula Cristina Popescu, Andreea Raluca Săndulescu şi Gabriel Danielescu, urmând ca în sesiunile următoare să fie formaţi profesorii Cenţa Mariana Răvaş, Doina Boboc, Silviu Brebuleţ, Mădălina Alexandru, Mihail Fâsan şi Agache Săndel. Cursurile de formare sunt organizate de Euneos Company din Finlanda, care se concentrează pe extinderea şi dezvoltarea educaţiei digitale prin proiecte PBL (project based learning) al căror scop este acela de a oferi sprijin proiectelor transnaţionale. Activităţile companiei finlandeze înseamnă organizarea de seminarii web (webinars) şi sesiuni on line pentru consilierea şi monitorizarea proiectelor educaţionale internaţionale, organizarea de videoconferinţe pentru şcoli care doresc să comunice cu partenerii de proiect. Reprezentanţii Colegiului „Edmond Nicolau” susţin că au ales cursul de formare „Tap-swipe-pich about the use of tablets in education” în urma recomandării pe care le-a făcut-o unul dintre partenerii din anul şcolar trecut pentru parteneriatul multinaţional Comenius pe care l-a depus la Agenţia Naţională.
Elevii butonează chiar în timpul orelor de curs
Profesorii Colegiului „Edmond Nicolau” au anunţat că intenţionează să îşi adapteze planul de acţiune şcolar la strategiile de dezvoltare a educaţiei din ţara noastră prin introducerea tabletei în procesul de predare-învăţare. «În acest scop, perfectionarea profesională a cadrelor didactice implică formarea competenţelor digitale pentru a folosi noile tehnologii ale comunicaţiei, calculatorul, tableta, iPad, în proiectarea planurilor de lecţie, în activităţile cross-curriculare, în pregătirea elevilor pentru concursuri, competiţii, examene naţionale», transmit reprezentanţii unităţii de învăţământ. Potrivit directorului Gabriel Danielescu, utilizarea tabletei şi a iPad-urilor ar putea fi una utilă, în scopul desfăşurii orelor de curs. «Vom încerca să introducem utilizarea acestor instrumente moderne de lucru. Am observat că există o tendinţă a elevilor de a butona nu neapărat tabletele cât iPad-urile uneori chiar în timpul orelor şi am gândit să folosim acest lucru în favoarea noastră. Tableta şi iPad–ul sunt aparate utilizate de aproape toată lumea, începând de la preşcolari până la bunici. Şcolile din Croaţia, Danemarca, Irlanda, Malta, Turcia ai căror reprezentanţi au fost cursanţi, folosesc cu succes noile telnologii. Elevii deţin tablete şi iPad-uri, la fel şi profesorul, procesul de predare-învăţare se face printr-un dialog on-line permanent. Îmi doresc să reuşim implementarea celor învăţate”», ne-a declarat directorul Colegiului «Edmond Nicolau».
25% dintre elevii colegiului deţin tablete
O statistică realizată de acest colegiu arată că în prezent 25% dintre elevi deţin tablete sau iPad-uri. «Sperăm că proiectul MEN privind dotarea cu tablete se va concretiza. Dacă nu, vom încerca accesarea unui proiect european pentru a pune în aplicare această idee », ne-a mai spus Gabriel Danielescu. «Consider că astfel putem recupera decalajul dintre avansul tehnologic din secolul al XXI-lea şi modul în care ne desfăşurăm activitatea didactică în România. Este impresionantă experienţa ţărilor europene care au introdus deja tableta, iPad şi aplicaţiile în programa şcolară. Sper să contribuim şi noi la creşterea actului educaţional printr-o mai mare atractivitate a activităţilor didactice adaptate schimbărilor din societatea actuală”, ne-a precizat şi profesoara Paula Cristian Popescu. (M. VLĂDESCU)