Info-educaţie
Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea a aprobat înfiinţarea a patru noi norme la învăţămantul primar şi preşcolar. Solicitările au venit din partea Şcolii 2 Mărăşeşti care avea nevoie de un post nou de învăţător la Siretu, Grădiniţei 2 Focşani şi Şcolii “Angela Gheorghiu” Adjud, care mai doreau cate un post de educatoare, şi a Şcolii Bîrseşti care mai înfiinţează o grupă de copii la Grădiniţa Topeşti. Toate solicitările au fost aprobate, ca urmare a numărului mare de copii înscrişi la învăţămantul primar şi preşcolar. (M. V.)
Directorii de şcoli, chemaţi la şedinţă
Directorii de şcoli sunt aşteptaţi la IŞJ la prima şedinţă din anul şcolar 2014-2015, pe ordinea de zi avand mai multe subiecte. Se va discuta despre noutăţile anului şcolar care a început, dar vor fi prezentate şi aspecte mai puţin plăcute constatate în anul şcolar anterior. Reprezentanţii IŞJ spun că este posibil ca la şedinţă să fie prezent şi un delegat al Ministerului Educaţiei. (M. V.)
Expoziţie la Focşani a studenţilor Facultăţii de Arte Galaţi
Studenţii Facultăţii de Arte din cadrul Universităţii “Dunărea de Jos” Galaţi expun la Focşani, în cadrul Galeriilor de Arte. Pe simeze vor fi expuse lucrările a aproape 30 de studenţi, care vor avea parte de o prezentare din partea artistulului plastic prof. dr. Liviu Nedelcu, directorul Centrului Cultural Vrancea. Expoziţia “Atelier” va fi vernisată astăzi la ora 18,00. Evenimentul este organizat de Centrul Cultural Vrancea în parteneriat cu Universitatea “Dunărea de Jos” Galaţi. (M. V.)
Trei şcoli vrancene incluse în campania UNICEF “Hai la şcoală
Trei şcoli vrancene au fost cuprinse şi în acest an şcolar în campania derulată de UNICEF şi Ministerul Educaţiei “Hai la şcoală”. Acestea sunt Şcolile Slobozia Bradului, “Mihail Armencea” Adjud şi Tîmboieşti, scopul campaniei fiind de diminuare a absenteismului şi a abandonului şcolar în unităţile cu elevi de etnie rromă aflaţi în risc de abandon. În cadrul campaniei în cele trei şcoli vor fi derulate programe prin care elevii cu risc de abandon sunt convinşi să continue cursurile, iar cei care nu mai frecventează şcoala sunt readuşi în bănci. (M. V.)