Peste 100 de profesori formaţi în cadrul programului de pregătire cu bani europeni
115 profesori de limba română şi matematică, precum şi 20 de profesori psihopedagogi şi logopezi din judeţul Vrancea au participat zilele acestea la cursuri de formare în cadrul Proiectului cu finanţare europeană „Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor-cheie” POSDRU/153/1.1/S/138175. Formarea pentru profesorii care predau disciplinele de bază a început săptămana trecută în cele trei locaţii stabilite: Şcolile ”Anghel Saligny”, ”Ion Basgan” şi ”Duiliu Zamfirescu” Focşani, avându-i ca formatori pe profesorii Marius Măciucă, Elena Mirela Dumitru, Liliana Jeny Mihai, Angela Dorneanu şi Anişoara Piţu. Formarea continuă pană duminică, 5 octombrie, programul de formare profesională - Componenta 1 – derulat, intitulandu-se “Pregătire suplimentară folosind mediul virtual pentru promovarea cu succes a examenelor naţionale”. Acesta cuprinde modulele M1: “Internetul şi instrumentele sale. Studii de caz” şi M2: “Strategii didactice colaborative”. Cei 20 de profesori psihopedagogi şi logopezi vranceni selectaţi în acest program au finalizat cursul de formare la Şcoala ”Ştefan cel Mare” din Focşani. Programul de formare profesională - Componenta 2 – psihopedagogică - pe care aceştia l-au finalizat se intitulează “Pregătire suplimentară şi psihopedagogică pentru promovarea cu succes a examenelor naţionale”- “Elevi mai implicaţi, mai motivaţi pentru şcoală” şi include modulele M1 – Metodologia identificării profilului profesional şi M2 – Valorificarea competenţelor cheie în orientarea profesională. Formarea a durat 6 zile şi a fost realizată de formatorul acreditat de MEN, profesor Adina Stoica, expert pe termen scurt angajat de IŞJ Vrancea ca beneficiar din partea partenerului 1 IŞJ Ialomiţa, care a derulat programul de consiliere şcolară şi dezvoltarea competenţelor cheie cu credite transferabile adresat consilierilor şcolari. Scopul a fost de familiarizare a consilierilor şcolari cu specificul programului de pregătire suplimentară şi noţiuni de managementul învăţării, managementul emoţiilor, managementul stresului, managementul timpului, suportul de curs fiind realizat de Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar. Proiectul “Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor-cheie” va fi implementat în 64 de şcoli gimnaziale din Vrancea şi 50 din judeţul Ialomiţa, în cadrul căruia câte 2.050 de elevi din învăţământul gimnazial din fiecare judeţ vor beneficia de un program de tip „pregătire suplimentară”, în scopul susţinerii cu succes a examenelor de evaluare naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a. (Mihaela VLĂDESCU)