IŞJ nu mai vrea cercuri pedagogice
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea ia în calcul renunţarea la organizarea cercului pedagogic după modelul clasic în care cadrele didactice se întalnesc pe specialităţi şi asistă la o lecţie deschisă în care cel care a o desfăşoară trebuie să prezinte metode noi de predare. Un început în această direcţie a fost în semestrul al II-lea al anului şcolar trecut cand s-a decis renunţarea la desfăşurarea cercului pedagogic, conducerea IŞJ motivand atunci că trebuiau recuperate orele care nu s-au desfăşurat în zilele în care nu s-a putut circula din cauza vremii nefavorabile. “Încă nu ne-am decis dacă va ramane forma clasică de cerc pedagogic sau căutăm altă modalitate de desfăşurare a acestuia. În general, învăţămantul primar doreşte o altă formă de desfăşurare a acestuia, care să nu mai implice suspendarea cursurilor în ziua respectivă. Poate fi realizat sub forma unei întalniri în care să se pună la punct bibliografia utilizată la clasă sau alternanţa auxiliarelor. Majoritatea doresc însă organizarea cercului pedagogic sub forma unei întalniri la care să fie lămurite unele aspecte mai puţin clare”, ne-a declarat inspectorul general adjunct al IŞJ, Luminiţa Balaban. Considerat o modalitate de formare a cadrelor didactice, cercul pedagogic este blamat de unii dascăli, care consideră că acesta nu reprezintă decat pierdere de vreme şi de bani. Unele cadre sunt de părere că cercul pedagogic este un real caştig dacă are o tematică adecvată, cu un conţinut interesant, existand de valorificare a propriei experienţe printr-un schimb de idei şi practici didactice. (M. VLĂDESCU)