Educație

Elevii Colegiului Economic învaţă să devină bucătari pe bani europeni

Ziarul de Vrancea
17 iul 2014 1035 vizualizări
Unitatea şcolară a caştigat un proiect de 78 de mii de euro în cadrul căruia elevii de-a X-a învaţă să gătească în Ţara Galilor

Colegiul Economic “Mihail Kogălniceanu” Focşani, instituţie şcolară cu experienţă în desfăşurarea proiectelor europene, a obţinut şi în acest an fonduri pentru mobilitatea profesională a 30 de elevi de clasa a X-a, filieră tehnologică, profil servicii. Acţiunea se desfăşoară în cadrul Programului ErasmusPlus, acţiunea KA 1, iar proiectul cu tema “Patrimoniul gastronomic european”, ce se va derula în perioada septembrie 2014 – iunie 2016, s-a clasat, cu un rezultat de 90,5 puncte din 100 posibile, pe poziţia 21 din cele 102 proiecte aprobate de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEF). Partenerul european unde se va desfăşura proiectul este Colegiul Grŵp Llandrillo Menai din oraşul Rhos-on-Sea, Ţara Galilor. Colegiul britanic, unul de prestigiu în domeniul alimentaţiei publice, a primit “Dinstincţia Majestăţii Sale Regina Marii Britanii” pentru formarea profesională de nivel internaţional, oferită în domeniul gastronomiei.

Cursuri de 78.000 de euro

Colegiul Grŵp Llandrillo Menai din oraşul Rhos-on-Sea, Ţara Galilor

Elevii Liceului Economic vor merge în luna mai a anului viitor în Ţara Galilor unde, timp de două săptămani, vor desfăşura activităţi în bucătăria şi restaurantul şcolii gazdă. Valoarea proiectului caştigat de Liceul Economic este de peste 78 mii euro, acesta fiind unul din numeroasele proiecte derulate de această unitate de învăţămant. “Proiectul nostru s-a născut din nevoia creşterii calităţii educaţiei şi a pregătirii practice corespunzătoare standardelor europene”, a precizat profesoara Corina Vişan, coordonatoarea proiectului. Un principiu de bază al echipei de coordonare a proiectelor a fost să asigure o corelare între necesităţile de formare ale beneficiarilor şi conţinutul formării, astfel încat stagiile să fie parte integrantă a cursului de formare profesională de bază, transmit membrii comisiei manageriale. Comisia managerială este formată din şase cadre didactice: Corina Vişan – coordonator, Cristina Gheorghiţă-  directorul Colegiului Economic, Dochia Păuna, Mihaela Avram, Sofica Ittu şi Mariana Mărgărit.

Şi alte şcoli au caştigat finanţări mai mici

Proiectul Colegiului Economic este singurul caştigător în această etapă la secţiunea mobilitatea în domeniul formării profesionale, depus de o unitate şcolară vranceană. Sunt însă şi alte secţiuni la care şcolile vrancene au caştigat finanţare pentru diferite proiecte. Astfel, la secţiunea mobilitate şcolară, Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” Focşani a caştigat o finanţare de aproape 15 mii de euro pentru proiectul „High School High Tech Şcoala viitorului”, Şcoala Nereju Mic a obţinut 19 mii de euro pentru proiectul “Training and Job-shadowing for an European School”, iar Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Focşani a obţinut 24 mii de euro pentru “CTIMobility (Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Mobility)”. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.