Educație

DOCUMENT ATASAT!!! “Cel mai uşor a fost unde mi-am scris numele!” Declaraţii după prima probă a Evaluării Naţionale:

Ziarul de Vrancea
23 iun 2014 2526 vizualizări
Subiectele de la Evaluarea Naţională au fost văzute cu ochi diferiţi de candidaţi u compunerile par să facă diferenţa în acest an, în care ponderea mediei de la evaluarea naţională este de 75% la admiterea la liceu u MEN şi-a trimis în Vrancea un inspector general care să monitorizeze examenul

Emoţii mari pentru absolvenţii clasei a VIII-a care au susţinut ieri dimineaţă prima probă din cadrul primului examen important din viaţa lor: proba scrisă la limba şi literatura romană din cadrul evaluării naţionale. Emoţiile, după cum ne-au mărturisit elevii, au ţinut doar pană la desfacerea plicurilor cu subiecte, apoi concentrarea a fost maximă pentru că şi miza este una deosebită. De anul acesta, media la evaluarea naţională are o pondere crescută la admiterea la liceu, de 75%, faţă de 50% pană anul trecut. Din acest motiv este de aşteptat ca şi mediile de admitere la liceu să fie mai mici decat anul trecut. Emoţii mari au avut şi părinţii care aşteptau cu nerăbdare să afle cat de corect au rezolvat cerinţele proprii copii. Absolvenţii de clasa a VIII-a au avut de rezolvat la primul subiect al probei scrise la Limba română cerinţe pe baza poeziei "Rânduri pentru Anul Nou" a lui Ion Minulescu. La cel de-al doilea subiect candidaţii au avut de redactat o scurtă naraţiune în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul participării la o întâlnire organizată de şcoală cu un scriitor contemporan. Totodată, elevilor li s-a dat să rezolve, tot la al doilea subiect, cerinţe pe baza textului la prima vedere "Empatia, o abilitate dobândită prin lectură", al Corinei Zorzor, publicat de ziarul "Adevărul".

"Am rezolvat totul, dar să vedem cat de corect"


Elevii de la Şcoala “Duiliu Zamfirescu” împart impresii după examen

La Şcoala “Nicolae Iorga” din Focşani, primul candidat a ieşit din examen puţin după ora 10,30 şi ne-a declarat că a rezolvat “ce am ştiut”. Acesta speră totuşi să obţină o notă suficientă pentru a intra la unul dintre liceele bune din municipiu. După expirarea timpului de lucru candidaţii au început să iasă în grupuri de cate doi, trei sau chiar patru, împărtăşindu-şi impresii despre subiecte şi consultandu-se în privinţa rezolvării. În timp ce unii erau vizibil nemulţumiţi de răspunsurile pe care le-au dat, alţii au avut putere să facă haz de necaz: “cel mai uşor a fost unde mi-am scris numele”, glumeau unii dintre candidaţi. “Subiectele au fost acceptabile, şi pentru cei mai puţin pregătiţi, dar şi pentru cei care au învăţat. Eu am rezolvat totul, dar să vedem cat de corect“, ne-a spus Andra Mihalcea de la Şcoala “Nicolae Iorga”. “A fost uşor. Primul subiect mi s-a părut cel mai uşor. Timpul de lucru a fost oarecum la limită avand în vedere că am avut două compuneri”, ne-a spus Răzvan Secu, de la aceeaşi unitate de învăţămant. Subiectele au fost uşoare şi pentru Mădălina Gheorghiţă şi colega acesteia, Ana Maria Sava, care ne-au spus că au avut emoţii doar pană în momentul în care au aflat cerinţele. “Am lucrat la clasă acest tip de subiect, cu două compuneri, şi suntem obişnuite”, au precizat acestea. Cu toate acestea, au fost şi elevi mai puţin încantaţi de subiecte. “A fost greu. Totul a fost greu, mai ales literatura”, ne-a spus în treacăt unul dintre candidaţii de la şcoala din Cartierul Sud. “A fost puţin mai grea partea de compunere, dar m-am descurcat în final”, ne-a spus şi Gabriel Simion care, deşi s-a prezentat la evaluare, s-a orientat deja către o şcoală profesională.

Subiecte de dificultate medie

În curţile celor mai multe şcoli, absolvenţii de gimnaziu şi-au dat întalnire, după examen, cu profesorii de specialitate care i-au ajutat să-şi evalueze lucrările. Alţii au preferat să nu ştie dacă şi unde au greşit, preferand să se contreze pe proba următoare. Cadrele de specialitate susţin că subiectele nu au ridicat probleme deosebite elevilor. “Subiectele au fost de dificultate medie. S-au respectat modelul postat pe site-ul Ministerului Educaţiei şi programa şcolară de examen. Este aceeaşi structură de anul trecut”, ne-a declarat inspectorul de limba şi literatura romană, Silvia Chelariu. Prima probă a examenului de evaluare naţională în Vrancea s-a desfăşurat fără incidente şi a fost monitorizată de inspectorul general în cadrul Ministerului Educaţiei, Daniela Călugăru, care a vizitat cateva dintre centrele de examen. “Examenul s-a desfăşurat conform metodologiei. Am fost cu doamna inspector general în cateva centre şi totul a decurs bine. Sper ca rezultatele să fie la nivelul aşteptărilor”, ne-a declarat inspectorul general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Luminiţa Balaban, care este şi preşedintele comisiei judeţene de examen. La proba de ieri au fost prezenţi 2.774 de candidaţi, care au susţinut examenul în 93 de centre. Potrivit reprezentanţilor IŞJ, 128 de candidaţi au fost absenţi. Tezele au ajuns după-amiază în cele patru centre de evaluare stabilite la Colegiile Economic, Auto, “Ion Mincu” şi Liceul “G.G. Longinescu” din Focşani, unde, la ora 16,00, a început corectarea lor. Următoarea probă a examenului de evaluare naţională are loc maine, la matematică, iar rezultatele iniţiale vor fi afişate vineri, pană la ora 16,00. Eventualele contestaţii se depun în aceeaşi zi între orele 16,00- 20,00, iar rezultatele finale vor fi afişate pe 1 iulie. (M. VLĂDESCU)
Pe portalul ZdV se află baremul de evaluare şi de notare la proba de limba şi literatura romană, într-un document ataşat.


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.