Educație

Proiectul de pregătire a elevilor cu bani europeni, lansat la Focşani

Ziarul de Vrancea
30 mai 2014 1199 vizualizări
Acesta este destinat elevilor clasei a VIII-a şi are drept scop creşterea promovabilităţii la evaluarea naţională u 20 de şcoli vor fi incluse în acest proiect ce vizează 4.100 de elevi u “dacă vă gandiţi doar să caştigaţi bani şi nu credeţi în efectele acestui proiect, nu veţi reuşi!”, le-a transmis organizatorilor profesorul Emil Onea, cel care a avut ideea de a iniţia un proiect judeţean de pregătire a elevilor cu finanţare europeană


La Focşani a fost lansat ieri primul proiect al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, în calitate de beneficiar, ce urmează să se desfăşoare cu finanţare din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2017-2013, contract POSDRU/153/1.1/S/138175. Proiectul “Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor cheie”, care are o perioadă de desfăşurare de 18 luni, are ca obiectiv general creşterea ratei promovabilităţii la examenele de evaluare naţională, susţinute la finalul clasei a VIII-a, prin implementarea unui program educaţional la nivel multiregional, de elaborare şi derulare a unor activităţi inovative şi unitare, pentru dezvoltarea şi evaluarea procesului de formare a competenţelor cheie ale elevilor din învăţămantul gimnazial, din judeţele Vrancea şi Ialomiţa. Grupul ţintă al proiectului în reprezintă 4.100 de elevi din învăţămantul gimnazial din cele două judeţe ce vor fi selectaţi din 40 de unităţi şcolare cu rezultate mai puţin bune la evaluarea naţională din anii 2011şi 2012. Proiectul, care se află în fază de elaborare de cursuri şi căutare de formatori, prevede formarea a 230 de cadre didactice şi 40 de consilieri şcolari care ulterior să înceapă lucrul cu elevii. Acest lucru se va întampla spre finele acestui an, mai exact în lunile octombrie, noiembrie şi decembrie, cand este prevăzută faza de pilotare, urmand ca implementarea să se realizeze pe o perioadă de 5 luni, între ianuarie şi mai 2015. IŞJ Vrancea are în cadrul acestui proiect doi parteneri: IŞJ Ialomiţa şi Federaţia Asociaţiilor de Părinţi din Învăţămantul Preuniversitar, reprezentanţii acestora fiind prezenţi la Focşani pentru lansarea proiectului.

Selecţia elevilor, în sarcina IŞJ

Fiecare dintre părţi are un rol bine definit, de realizarea şi acreditarea cursurilor ocupandu-se Federaţia Asociaţiilor de Părinţi din Învăţămantul Preuniversitar. “Proiectul are drept motiv rezultatele mai puţin pozitive pe care le-au avut copiii noştri care au terminat clasa a VIII-a. Am avut discuţii cu reprezentanţii MEN şi cu specialişti în domeniu şi am ajuns la concluzia care trebuia trasă de mai mult timp: trebuie făcute modificări, trebuie să devenim ceva mai moderni, să venim în sprijinul copiilor noştri. Proiectul de faţă doreşte să facă o altfel de pregătire suplimentară care să ţină cont atat de ceea ce îşi doresc părinţii cat şi de ceea ce îşi doresc elevii din punct de vedere al traiectoriei în viaţă. Nu toţi pot deveni doctori, ingineri sau cercetători în nu ştiu ce domeniu. Trebuie să acordăm o şansă pentru marea masă a elevilor, pentru viitorul lor şi pentru cei care ne vor înlocui în ceea ce desfăşurăm noi ca activitate”, a declarat la Focşani Mircea Poenaru, vicepreşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din Învăţămantul Preuniversitar. Acesta a subliniat importanţa consilierilor şcolari care trebuie să direcţioneze elevii către domeniile cele mai potrivite pentru ei. Ei sunt cei care vor sta de vorbă cu elevii, aceştia din urmă propunand şi alte tipuri de activităţi care nu se fac în şcoală. “Ţinta noastră este să creştem promovabilitatea la examene şi să dezvoltăm creativitatea elevilor. Avem specialişti care fac curriculă, de exemplu, pentru teatru sau pentru alte tipuri de activităţi recreative. Încercăm să le dăm acestora o anumită tentă pentru a avea încredere şi copiii noştri în ceea ce îşi doresc să facă în viitor“, a mai spus Poenaru. Potrivit acestuia, odată realizat acest proiect, el va lăsa moştenire generaţiilor care vor veni materiale alternative pentru ceea ce vor elevii să înveţe, altceva decat ceea ce se face în şcoală.

“Ceea ce este important pentru un proiect este să crezi în el”

“Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor cheie” este unul din cele două proiecte cu fonduri europene pe care IŞJ Vrancea le-a caştigat anul acesta, celălalt vizand pregătirea elevilor pentru bacalaureat, pentru care instituţia vranceană a primit o finanţare de aproape 10 milioane de lei. Managerul proiectului lansat ieri este inspectorul general adjunct al IŞJ Vrancea, Luminiţa Balaban, care a precizat că speră ca la finele perioadei de implementare rezultatele să fie pozitive. “Cele două luni de la semnarea contractului au trecut foarte repede. Vă mărturisesc că au fost momente în care activitatea noastră a fost foarte tensionată, foarte stresantă pentru că nu eram foarte siguri pe ceea ce facem, niciunul dintre noi nelucrand pe aşa ceva pană acum. Dacă rezultatele vor fi bune şi vom fi mulţumiţi de munca desfăşurată în cele 18 luni, cu siguranţă că momentele tensionate, neplăcute pe care inerent le petrecem,  vor fi uitate şi vom fi mulţumiţi şi ambiţioşi şi vom mai depune în continuare proiecte”, a declarat la deschidere inspectorul general al IŞJ Vrancea, Vasilica Zaharia.  Aceasta a dezvăluit şi cui i-a aparţinut ideea unui proiect de pregătire a elevilor cu finanţare: profesorului de informatică de la Colegiul “Unirea” Emil Onea, recunoscut pentru numeroasele proiecte în care este implicat. Mesajul acestuia pentru echipa care implementează proiectul a fost scurt şi clar. “Ceea ce este important pentru un proiect este să crezi în el. Dacă nu credeţi în el şi vă gandiţi doar să caştigaţi nişte bani, dacă nu credeţi în efectele lui, nu veţi reuşi. Va fi doar un mod de a cheltui banii. Trebuie să facem în aşa fel încat aceşti bani să ajungă în mod benefic la elevi. Consider însă că marea dramă a acestor proiecte este birocraţia, poate şi pentru că suntem suspicioşi. Eu vă transmit mesajul să găsiţi proiecte mici, cu bani puţini, dar care să fie aplicate bine”, a spus Emil Onea, profesor de informatică la Colegiul Naţional Unirea. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.