Educație

Elevii vranceni, nici prea buni şi nici prea slabi la simularea bac-ului

Mihaela Vlădescu
16 mar 2014 1499 vizualizări
„Cred că acest procent îi va trezi la realitate”, declară şefa Inspectoratului Şcolar despre elevii de clasa a XI-a şi a XII-a, care nu stăpanesc prea bine materia pentru examenul vieţii u tezele vor fi discutate cu fiecare elev în parte, dar şi cu părinţii

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a publicat ieri rezultatele simulării naţionale pentru examenul de bacalaureat, atât pentru elevii clasei a XI-a, cât şi pentru elevii clasei a XII-a. Din datele publicate de MEN pe site-ul său reiese că la nivel naţional elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,8% la limba romană 67,78% la limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) şi 53,92% la proba la alegere a profilului. La nivelul judeţului Vrancea, 53,23% dintre elevii de-a XII-a au obţinut medii mai mari de 5 la limba romană, 44,77% la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) şi 53,57% la proba la alegere a profilului. Detaliat, din cei 2.337 de elevi vranceni evaluaţi la proba scrisă de limba şi literatura romană, 1.244 au obţinut note mai mari de 5, iar 1.093 note sub 5. La proba obligatorie a profilului, din cei 2.283 de elevi evaluaţi 1.022 au obţinut note mai mari de 5, iar 1.261 note sub 5. Se presupune că cele mai multe note sub 5 au fost obţinute la disciplina matematică. La ultima probă, cea la alegere a profilului, din cei 2.240 de elevi evaluaţi, 1.200 au obţinut note mai mari de 5, iar 1.040 sub acest prag. La nivel naţional, judeţul Vrancea se situează undeva la jumătatea clasamentului, după judeţe precum Sibiu, Suceava, Cluj, Braşov, Brăila, Iaşi, Tulcea, unde procentul notelor mai mari de 5 este de peste 60%, şi înaintea judeţelor Ilfov, Harghita, Giurgiu, unde doar o treime dintre elevi au reuşit să obţină note mai mari de 5.
Rezultate mai slabe la clasa a XI-a
Situaţia pentru clasa a XI-a, la nivel naţional, se prezintă astfel: la proba de limba romană - 44,22% dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru limba maternă - 62,42%, iar la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) - 36,32%. Elevii clasei a XI-a din Vrancea au obţinut, pe probe, următoarele procente: 48,59% peste 5 la limba romană şi 42,33% peste 5 la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie). Proba de limba şi literatura romană a fost susţinută de 2.581 de elevi, din care doar 1.254 au obţinut note mai mari de 5. Cat priveşte proba obligatorie a profilului, aceasta a fost suţinută de 2.528 de elevi, iar note mai mari de 5 au obţinut 1.070. Şi în cazul elevilor de-a XI-a se presupune că cele mai multe note sub 5 au fost obţinute de elevii care au susţinut proba la matematică. Cele mai multe note peste 5 la clasa a XI-a (peste 50%) au fost obţinute de elevii din judeţele Brăila, Sibiu, Suceava, Iaşi, iar cele mai mici procente (sub 30%) de elevii din judeţele Harghita, Ilfov şi Teleorman.
Ce spun oficialii IŞJ
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea a anunţat că rezultatele obţinute de elevii vranceni au fost centralizate şi transmise în unităţile de învăţămant ieri, 4 martie 2014, urmand să fie analizate la nivelul acestora. Inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), profesoara Vasilica Zaharia, consideră că elevii de clasa a XI-a vor fi treziţi la realitate de procentul scăzut al notelor mai mici de 5, iar cei de-a XII-a vor pune mai serios burta pe carte. Aceasta atrage atenţia însă că procentul notelor de peste 5 nu înseamnă acelaşi procent de promovabilitate a examenului de bacalaureat. „Chiar dacă la clasa a XII-a la limba şi literatura romană peste 50% din note sunt peste 5 nu înseamnă că notele pot fi comparabile cu media de la examenul de bacalaureat care trebuie să fie minim 6. Ele pot fi comparabile doar cu notele de la clasă. Acest lucru înseamnă că mai este mult de muncit pentru a pune la punct materia. Cat priveşte rezultatul simulării la clasa a XI-a, constatăm că sunt note mai puţine peste 5 decat la clasa a XII-a. Acest lucru poate însemna că elevii nu au recapitulat suficient pentru această simulare. Cred că acest procent îi va trezi la realitate.”, ne-a declarat inspectorul general al IŞJ, profesoara Vasilica Zaharia. Tezele elevilor vor fi discutate la clasă săptămana viitoare, iar apoi în şedinţele cu părinţii. Rezultatele obţinute la simulările naţionale nu vor fi trecute în catalog, scopul simulării, aşa cum a anunţat Ministerul Educaţiei, fiind acela de a aduce în atenţia elevilor şi a profesorilor lor situaţia reală privind pregătirea înainte de examenul de bacalaureat naţional din vară. În documentul ataşat aveţi rezultatele elevilor vranceni comparativ cu ale colegilor lor din alte judeţe. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
, acum 3684 zile, 13 ore, 43 minute, 5 secunde
Unde este documentul atasat?
Dan, acum 3684 zile, 19 ore, 10 minute, 52 secunde
Nu generalizez, atentie, dar regula de aur ar fi aceasta:„ Asa parinti, asa elevi; asa profesori, asa elevi; asa societate, asa elevi, asa viitor al Romaniei...”
lorentz, acum 3684 zile, 23 ore, 14 minute, 9 secunde
saracii elevi sunt treji de mult si nu dorm gandind la sumele uriase pe care trebuie sa le plateasca pt meditatiile pe care voi le faceti.TREZITI-VA VOI LA REALITATE!!!. jumatate din elevii unui judet citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.