Educație

Rezultatele slabe la simularea Evaluării, puse pe seama lipsei unei mize

Ziarul de Vrancea
11 mar 2014 1820 vizualizări
şcolile vrancene au început şedinţele cu părinţii şi realizarea unor planuri de meditaţii cu elevii, din cauza rezultatelor slabe de la simularea Evaluării Naţionale u note mici s-au luat inclusiv la şcolile de top din Focşani

Rezultatele simulăririi Evaluării Naţionale au pus pe jar cadrele didactice din şcoli, elevii care mai au puţin pană la examenul real, dar mai ales părinţii care se aşteptau ca rezultatele copiilor lor să fie mult mai bune. Astfel, în şcoli au început şedinţele cu părinţii în care sunt discutate notele obţinute de elevi, iar cadrele didactice pun la punct planuri de pregătire suplimentară a elevilor. La Şcoala “Duiliu Zamfirescu” din Focşani, deşi rezultatele nu sunt dezastruoase spre deosebire de alte unităţi de învăţămant, se pun la punct planuri de lucru suplimentar cu elevii. Aici peste 97% dintre elevii de-a VIII-a au obţinut note mai mari de 5,00 la limba romană, însă la matematică procentul este mai mic, de 78%. “Comparativ cu media la nivel de judeţ, stăm bine. Ne aşteptam totuşi la matematică la un procent de peste 80%, dar ar fost şi greşeli copilăreşti. Avem şi o notă de 2, dar şi multe de 10,00. Am început şedinţele cu părinţii în speranţa că la examenul real va fi mai bine. Eu cred că mulţi nu au fost suficient de atenţi la simulare”, ne-a declarat directorul Şcolii “Duiliu Zamfirescu”, Petrică Moraru. La Şcoala “Ştefan cel Mare”, o altă unitate de învăţămant de elită, media la limba romană a fost peste 8,00, în timp ce la matematică notele nu arată prea bine: media la această disciplină este sub 6,00. “Avem 11 note peste 9,00 dar şi un elev care a obţinut o notă sub 2,00. Comparativ cu alte judeţe consider că Vrancea stă binişor, este undeva la mijlocul clasamentului. Pe unitate de învăţămant consider că rezultatele sunt nepotrivite. Colegii de specialitate susţin că la matematică au fost subiecte grele. Poate fi şi o tactică a Ministerului Educaţiei de a da subiecte grele la simulare ca să ţină în priză elevii, iar la examen acestea să fie mai uşoare. Am discutat deja să facem un plan de meditaţii la nivelul şcolii, dar din păcate tot elevii buni vin la acestea”, ne-a spus directorul Şcolii “Ştefan cel Mare”, Marcel Ungureanu.

Rezultatele slabe, puse pe seama mizei scazute a simulării

La Şcoala “Nicolae Iorga”, notele la limba romană sunt peste 7,00 în mare parte, dar există şi note de 1,2 sau 3. “Suntem mulţumiţi pe limba romană, unde media este de 7,00. Testele pe care le-am dat la clasă le-au fost de mare ajutor elevilor. Cred că ce este de recuperat se poate recupera pană la examenul real. Din păcate, elevii cu note foarte mici nu mai pot face nimic. La examenul real situaţia va fi alta deoarece pană atunci vor mai susţine teste iar subiectele care se lucrează la clasă sunt variate”, ne-a spus profesoara de limba romană de la Şcoala “Nicola Iorga” Liliana Niţu. La matematică rezultatele sunt sub aşteptări, însă profesorii de specialitate susţin că miza scăzută a acestei simulări a condus la o relaxare a elevilor, ceea ce ar putea explica notele obţinute la simulare. “Copiii au fost surprinşi pentru că în anii anteriori simulările au fost de dificultate mai mică. Ei nici nu au fost atenţi, ştiind că notele nu se trec în catalog, ceea ce a condus la rezultatele acestea. Mai este însă de recuperat, iar această simulare trebuie să fie un semnal de alarmă nu doar pentru elevi ci şi pentru oficialii MEN care ar trebui să umble la programă. Cerem rezultate, dar bagajul informaţional este foarte mare, iar copiii sunt încărcaţi cu balast inutil”, ne-a declarat profesorul de matematică de la Şcoala “Nicolae Iorga”, Gheorghe Condorovici. Acesta consideră că ar fi fost necesară o a doua simulare pentru a se vedea evoluţia elevilor.

Note mici şi la “Cuza”

Note mici la simularea Evaluării Naţionale s-au obţinut şi la Colegiul Naţional “Cuza”. Directorul unităţii, profesorul de matematică Marius Poll, pune rezultatele pe seama momentului nepotrivit ales pentru această repetiţe a examenului din vară. “Avem şi o medie mai mică de 5,00, dar sunt şi elevi cu medii de 9,87. Copiii mai au pană la examen aproape patru luni şi fiecare se pregăteşte într-un ritm anume. Recapitulările finale se fac cu o lună - două înainte de examen. Momentul ales pentru simulare este inoportun pentru că suntem în miezul olimpiadelor şi e foarte mult de corectat. Cred că ar trebui anunţate din septembrie aceste simulări care ar trebui date mai aproape de examenul real, cand materia este finalizată. Simulările ar putea să fie considerate chiar teze pe semestrul al II-lea iar elevii le vor trata cu seriozitate”, consideră profesorul de matematică Marius Poll. La Colegiul Naţional “Unirea” niciun elev nu a avut medie sub 5,00, cea mai mică notă fiind 4,80, la matematică. “Simulările nu trebuie apreciate decat în măsura în care trebuie luate măsuri”, ne-a declarat directorul CNU, profesor de matematică. Potrivit acestuia, există loc de mai bine pentru elevii CNU de la care aşteaptă rezultate mai bune în vară. La simularea examenului de Evaluare Naţională numai 49,1% dintre elevii vranceni au obţinut medii mai mari de 5,00, Vrancea ocupand locul 18 la nivel naţional în ordinea descrescătoare a procentelor. Pe discipline, situaţia este dramatică la matematică, unde numai 28,8% dintre elevii vranceni au obţinut note mai mari de 5,00, aflandu-se sub media naţionalăla această disciplină, care este de 30,4%. La limba şi literatura romană judeţul nostru stă mai bine: 66,6% dintre elevi au obţinut medii mai mari de 5,00, fiind sub media naţională de 67%. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.