Educație

Ataşament!!! Rezultate dezastruoase la simularea evaluării naţionale

Ziarul de Vrancea
5 mar 2014 2986 vizualizări
Mai puţin de jumătate dintre elevii vranceni au ştiut de nota 5,00 u şefa Inspectoratului Şcolar cere pregătire intensă pentru a face faţă examenului real

Rezultate dezastruoase le simularea evaluării naţionale. Mai puţin de jumătate dintre elevii vranceni au obţinut medii mai mari de 5,00. Rezultatele simulării evaluării naţionale, date publicităţii ieri de Ministerul Educaţiei Naţionale, arată că numai 49,1% dintre elevi au obţinut medii mai mari de 5,00, Vrancea ocupand locul 18 la nivel naţional în ordinea descrescătoare a procentelor. În fruntea topului naţional se situează municipiul Bucureşti, unde 64,2% dintre elevi au obţinut medii mai mari de 5,00. Judeţul Vrancea se situează totuşi peste media naţională care este de 48,8%. Pe discipline, situaţia este dramatică la matematică, unde numai 28,8% dintre elevii vranceni au obţinut note mai mari de 5,00, aflandu-se sub media naţional la această disciplină, care este de 30,4%. La limba şi literatura romană Vrancea stă mai bine: 66,6% dintre elevi au obţinut medii mai mari de 5,00, fiind sub media naţională de 67%. “Din datele prezentate rezultă că peste jumătate dintre cei prezenţi la simulări au obţinut note peste 5,00 la disciplina limba romană, fapt care nu s-a înregistrat şi la disciplina matematică, unde procentul de 30,4% indică un nivel scăzut de pregătire a elevilor, în condiţiile în care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluare de masă”, arată oficialii Ministerului Educaţiei într-un comunicat de presă.

Măsuri pentru pregătire suplimentară în şcoli

Inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Vrancea, Vasilica Zaharia, consideră că rezultatele arată faptul că elevii nu sunt pregătiţi să facă faţă examenului real. “Rezultatele ne arată că mai este mult de muncă şi în perioada care a rămas pană la examen, atat elevii cat şi profesorii trebuie să se aplece mai mult asupra pregătirii, atat în orele de curs cat şi suplimentar. Eu cred însă că alta va fi concentrarea elevilor la examenul real. Nefiind decat o simulare, foarte mulţi elevi nu s-au concentrat suficient asupra rezolvării subiectelor”, ne-a declarat profesoara Vasilica Zaharia. Ca urmare a rezultatelor foarte slabe înregistrate la nivel naţional, conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ. Mai precis, inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi le vor comunica măsurile dispuse de MEN ce trebuie adoptate la nivel local, IŞJ-urile fiind cele care vor monitoriza implementarea lor. De asemenea, la nivelul fiecărei şcoli va fi analizată situaţia şi se vor lua măsuri suplimentare pentru pregătire a elevilor; părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, iar lucrarea fiecărui elev va fi analizată la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe ce trebuie corectate. De asemenea, şcolile trebuie să realizeze ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară. (M. VLĂDESCU)


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 3675 zile, 14 ore, 43 minute, 32 secunde
eu kredeam k o sa fue mhult mhai usoara egzamenul dar ham greshit.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.