Educație

Info-Educaţie: Peste 30% dintre copii au fost înscrişi la clasa pregătitoare

Ziarul de Vrancea
2 mar 2014 707 vizualizări
Aproape 1.300 de copii au fost înscrişi în clasa pregătitoare în Vrancea, în prima săptămană. Potrivit unei situaţii a Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), la nivel naţional au fost depuse aproape 90. 000 de cereri, cele mai multe pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi înainte de data de 1 septembrie 2014.

Înscrierea continuă pană pe 14 martie. Cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învăţământ la care se solicită înregistrarea copiilor, iar validarea se face zilnic, de luni pană vineri, în intervalul orar 8.00 - 20.00, iar sambăta în intervalul 8.00 - 13.00. În perioada  21 - 22 martie vor fi afişate listele cu elevii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă. A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 25 martie - 4 aprilie, iar pe 11 aprilie se vor afişa rezultatele finale. Între 14 şi 18 aprilie IŞJ trebuie să soluţioneze toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere. În Vrancea se preconizează că vor fi înscrişi în clasa pregătitoare puţin peste 3.000 de copii. (M. V.)

O nouă lecţie de dirigenţie nonformală

„Alternative educaţionale”, a treia temă din cadrul proiectului de tineret pentru educaţie nonformală, „Ora de dirigenţie ... nonformală”, s-a derulat săptămana trecută, la Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret (DJST) Vrancea, în Centrul de Tineret Focşani. "Dirigintele de serviciu" a fost Costi Drăgoi, absolvent de Istorie, formator şi membru al Asociaţiei Potpourri Focşani. "Tânărul formator a plecat de la premisa că simularea constituie o tehnică de exersare şi învăţare care poate fi aplicată în cadrul mai multor discipline şi practici. Învăţarea de ordin simulativ poate reprezenta o modalitate de dezvoltare a cunoştinţelor de ordin profesional, aptitudinal şi atitudinal, instrumente indispensabile individului în formare, prin familiarizarea acestuia cu diverse dileme, riscuri şi probleme", se arată într-o informare a DJST. Cei 16 tineri participanţi au format două echipe care au urmat un traseu de joc, intrând în atmosfera istorică a primei conflagraţii mondiale.Tinerii au rezolvat speţa cu brio, mai ales că au fost coordonaţi de consilierul educativ Voicuţa Voicu, profesor la Colegiul Tehnic „Ion Mincu” Focşani. Săptămâna aceasta proiectul continuă cu o şedinţă de evaluare împreună cu partenerii din Consiliul Judeţean al Elevilor. (Z. V.) 

Inspectoratul Şcolar caută metodişti

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ ) Vrancea a demarat selecţia profesorilor metodişti cu specializarea profesori documentarişti. “Selecţia se va face în baza procedurii 7122 din 17 septembrie 2013 privind selecţia cadrelor didactice care ocupă funţia de profesor metodist la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea (preocedura este disponibilă pe site-ul instituţiei, secţiunea Dezvoltare Profesională)”, se arată într-o informare a IŞJ Vrancea. Dosarele se depun la IŞJ începand de astăzi şi pană pe 7 martie, dată după care vor fi evaluate. Rezultatele evaluării vor fi afişate pe 12 martie, iar interviul va fi susţinut de candidaţi pe 13 martie. Rezultatele finale vor fi afişate pe 17 martie 2014. (M. V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.