Info-educaţie Teze corectate, dar nedesfăcute, la simularea Evaluării Naţionale
Pe 7 martie elevii îşi vor cunoaşte rezultatele, iar la nivel naţional va decide Ministerul Educaţiei cum se va proceda. Cred însă că numai statistic vor fi făcute publice”, ne-a declarat şefa IŞJ, Vasilica Zaharia. (M. V.)
Simularea Bac-ului ar putea generacursuri în zilele de sambătă
Şcolile care nu dispun de spaţii necesare pentru desfăşurarea simulării examenului de Bacalaureat în paralel cu orele de către elevii celorlalte clase, îşi pot suspenda cursurile săptămana viitoare. Acestea vor fi însă nevoite să recupereze orele cel mai probabil în zilele de sambătă. Inspectoratul general al IŞJ, Vasilica Zaharia spune că în cele mai multe unităţi de învăţămant din judeţ cursurile nu vor fi suspendate. “Deciziile se iau la nivelul Consiliilor de Administraţie ale şcolilor. Dacă unitatea are suficient spaţiu se va învăţa, iar dacă nu există spaţiu vor trebui să recupereze sambăta. Dar se găsesc soluţii: se pot aşeza în bancă un elev de-a XI-a cu unul de-XII-a sau în şcolile cu un singur schimb se poate învăţa după-amiaza”, a precizat şefa IŞJ. Simularea examenului de Bacaluareat are loc săptămana viitoare. La simulare vor participa şi elevii de-a XI-a. (M. V.)
RODIŞ la Şcoala “Ştefan cel Mare”
Inspectorii şcolari sunt de astăzi la Şcoala “Ştefan cel Mare” din Focşani în inspecţie şcolară generală. Inspectorii şcolari vor rămane în instituţia de învăţămant focşăneană toată săptămana unde vor urmări: managementul şcolar, managementul asigurării calităţii, dezvoltarea instituţională, eficienţa atragerii şi folosirii resurselor, respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor; modul de aplicare a curriculumului naţional, dezvoltarea şi aplicarea curriculumului la decizia şcolii/ în dezvoltare locală şi calitatea activităţilor extracurriculare realizate de personalul didactic şi unele categorii de personal didactic auxiliar; activitatea personalului didactic; performaţele elevilor; modul în care unitatea de învăţământ sprijină şi încurajează dezvoltarea personală a elevilor şi motivaţia acestora în învăţare; relaţiile şcolii cu părinţii şi atitudinea elevilor faţă de educaţia pe care le-o furnizează şcoala. (M. V.)