Criteriile pentru înscrierea la clasele pregătitoare şi I, aprobate de IŞJ
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea a aprobat criteriile specifice pentru înscrierea în clasa pregătitoare şi clasa I. Aproape 20 de unităţi de învăţămant au stabilit criterii specifice, zece dintre acestea fiind din mediul rural. Printre criteriile stabilite se află ordinea depunerii cererii de înscriere - în cazul Şcolii Homocea, existenţa unui frate sau a unei surori în unitatea de învăţămant - în cazul Şcolii Corbiţa, prezentarea dovezii frecventării grădiniţei - în cazul Şcolii Năruja, părinţi care se află în evidenţa medicului de familie cu o boală cronică ce nu le permite deplasarea - în cazul Şcolii Nistoreşti. Alte unităţi de învăţămant din mediul rural care au mai stabilit criterii specifice sunt Şcolile din localităţile Paltin, Bordeasca Veche, Vanători, Vulturu, Măicăneşti şi Jariştea. Din mediul urban şcolile care au stabilit criterii specifice sunt cele care se confruntă anual cu un număr mai mare de solicitări decat locurile disponibile. Acestea sunt Şcolile “Nicolae Iorga” , “Alexandru Vlahuţă”, “Ştefan cel Mare”, “Duiliu Zamfirescu”, Liceul Tehnologic Panciu, Şcoala “Ecaterina Teodoroiu” Mărăşeşti, precum şi, mai nou, Liceul de Arte din Focşani. Criteriile au fost avizate de juristul Inspectoratului Şcolar Judeţean care a verificat ca aceastea să nu fie discriminatorii.
Concurenţă la Şcolile “Ştefan cel Mare” şi “Duiliu Zamfirescu”
Şcoala “Duiliu Zamfirescu”, una dintre cele mai solicitate unităţi de învăţămant din Focşani, va înfiinţa la toamnă 4 clase pregătitoare, dintre care 3 la învăţămantul tradiţional şi una în alternativa step by step. Unitatea a stabilit mai multe criterii specifice, printre care frecventarea grădiniţei, existenţa fraţilor în unitatea de învăţămant, domiciliului bunicilor în apropierea şcolii, cel puţin unul dintre părinţi să fi absolvit unitatea şi serviciul părinţilor în apropierea şcolii. La randul său, Şcoala “Ştefan cel Mare” Focşani pune la bătaie 125 de locuri în cinci clase la învăţămant tradiţional. Patru sunt criteriile specifice stabilite de Consiliul de Administraţie al unitaţii: un părinte sau un bunic să fi absolvit unitatea, domiciliul părinţilor se află în zone de vecinătate a circumscripţiei şcolare, locul de muncă al unui părinte se află în apropierea şcolii şi domiciliul bunicilor se află în apropierea unităţii. Şcoala “Nicolae Iorga” Focşani va înfiinţa din toamnă trei clase pregătitoare şi tot atatea de I. Întaietate la această unitate de învăţămant vor avea copiii care se află în întreţinerea legală a altor persoane decat a părinţilor şi locuiesc în arondarea şcolii, o altă locuinţă proprietate în apropiere, distanţa mai mică faţă de şcoală în comparaţie cu distanţa faţă de şcoala la care este arondat, părinţii care au program prelungit şi nu au cu cine lăsa copiii şi solicitarea expresă a părinţilor cu domiciliul în localităţi limitrofe municipiului de a înscrie copiii la şcoli apropiate locului de muncă.
Liceul de Artă caută pici cu ureche muzicală
Criterii specifice are şi Liceul de Arte “Gh Tattarescu” Focşani care va înfiinţa din toamnă, pentru prima dată, o clasă I de învăţămant integrat, cu specializarea muzică. Dacă doresc să studieze la această unitate şcolară copiii vor trebui să dovedească faptul că ştiu să interpreteze vocal o piesă muzicală, că au auz muzical, memorie muzicală şi ritm. Pentru părinţii ocupaţi, care preferă programul prelungit pentru copiii lor, există alternativa educaţională step by step, anul acesta doar patru unităţi de învăţămant formand clase la această formă de învăţămant: Şcolile 3, “Duiliu Zamfirescu” – dar care din clasa I va trece la învăţămant tradiţional, Şcoala “Anghel Saligny” şi Liceul Pedagogic “Spiru Haret”. Mai există varianta after-school, dar care în Vrancea nu este susţinută de la bugetul de stat. La Şcoala “Anghel Saligny” after-school funcţionează cu ajutorul cadrelor didactice care fac voluntariat, la fel ca şi la Şcoala “Ion Basgan”, iar la Şcoala “Nicolae Iorga” se intenţionează înfiinţarea unei grupe care să reunească toţii copiii de la ciclul primar, dar cu sprijinul financiar al părinţilor. Unităţile de învăţămant îşi programează în aceste zile o zi a porţilor deschise în care părinţii pot vizita şcolile şi pot sta de vorbă cu dascălii. Cererile părinţilor se depun la secretariatele unităţilor de învăţămant în perioada 24 februarie – 14 martie. (M. VLĂDESCU)