Valentin Gheorghita, agent publicitar
Valentin Gheorghita, directorul Ateneului Popular "Mr. Gh. Pastia" din Focsani este interesat mai mult de promovarea sistematica a unor societati private din Focsani, decit de organizarea manifestarilor culturale in institutia pe care o conduce. Este de neimaginat cum conducatorul uneia din cele mai prestigioase institutii de cultura din Vrancea s-a transformat intr-un veritabil agent publicitar al unor societati locale, pe care le promoveaza insistent, pe toate caile, in dauna actului cultural. Atit site-ul institutiei (www.ateneu-pastia.ro), cit si revistele editate de Ateneu aduc in ochii vrincenilor, ostentativ, numele unor societati private. Atunci cind presa locala nu asociaza numele firmelor promovate de Gheorghita cu manifestarile Ateneului, acesta devine ridicol. "(...) in ziarul dumneavoastra cu nr. 274 din 21 noiembrie 2007 s-a strecurat o greseala grava din punctul nostru de vedere si anume a fost omis sponsorul oficial al Festivalului Florentin Delmar (...) Va rugam ca in numarul urmator sa operati aceasta corectie", scrie in comunicatul trimis ieri "Ziarului de Vrancea" si semnat de Valentin Gheorghita. Si mai grav, pe pagina de garda a Ateneului nu exista programul lunar al institutiei, dar jumatate din pagina este ocupata de capitolul "Reclama". Daca tastati fisierul "Agenda culturala" ajungeti la "Programul activitatilor pe luna noiembrie". Aici, alta surpriza: exista din nou pe jumatate de pagina omniprezenta reclama si culmea, inca o trimitere, dar nu programul: "Vezi fisier atasat", asta pentru a vizualiza de trei ori o pagina de reclama mascata, dar agenda culturala, ba. Dar surpriza cea mai mare este ca pagina activitatilor culturale pe luna noiembrie nu se deschide nici dupa ce am ajuns la capatul indicatiilor. Reclama insa am vizualizat-o pe trei pagini si continua si pe celelalte fisiere. "Ateneul Popular este o unitate cu personalitate juridica si este treaba lui Valentin Gheorghita ce sponsorizari aduce. El le-a primit. Aceste sponsorizari vin in fiecare an. De la bugetul local nu are o suma lunar. De obicei vin cu planul de proiecte cind facem bugetul. Acum, in afara de cei 400 de milioane nu le-am mai dat nimic", ne-a spus primarul Decebal Bacinschi, spalindu-se pe miini de activitatile nu tocmai ortodoxe ale institutiei de cultura din subordinea Consiliului Local. In sfirsit, cel mai recent numar al publicatiei "Atheneum. Revista lunara de educatie si informare culturala" (noiembrie, 2007) ne ofera o mostra de agentie de publicitate. Din cele 30 de pagini, 15 sint cu materiale publicitare, iar din cele 4 coperti, trei sint reclame pentru firme si nu materiale de educatie si informatie culturala. Intrebare: Valentin Gheorghita este agent publicitar sau director de institutie publica? Aller savoir! (Valentin MUSCA)