Educație

Elevii de la Stefan cel Mare au simulat tezele unice

Camelia Stănilă
16 nov 2007 631 vizualizări
Circa 150 de copii de clasa a VII-a s-au familiarizat cu atmosfera de examen u profesorii au dorit sa vada nivelul de pregatire, dar si problemele de ordin tehnic care ar putea aparea

Scoala "Stefan cel Mare" Focsani a desfasurat ieri o simulare a tezei cu subiect unic, pentru ca elevii de clasa a VII-a sa se obisnuiasca cu modalitatea de examinare, care le va afecta si media de admitere la liceu. Desi o astfel de pretestare nu a fost impusa la nivel national sau judetean, dascalii si elevii au gasit oportun un exercitiu in plus, chiar daca nota nu va fi trecuta in catalog. "Am organizat pretestarea doar la clasa a VII-a, pentru ca nu era suficient sa dezbati programa, subiectele, ci sa-i obisnuim pe elevi cu atmosfera de lucru. Initiativa a venit din partea catedrei de limba romana, la care au aderat apoi si profesorii de matematica. Am impartit elevii, astfel ca 73 au sustinut simularea la romana si 74 la matematica. Daca la a VIII-a elevii au sustinut si simulare la romana si teza in semestrul II anul trecut, iar anul acesta toate evaluarile au fost realizate dupa modelul tezelor unice, la clasa a VII-a era necesar un exercitiu. Chiar si la completarea tipizatelor am mai avut ceva probleme, unii nu au scris pe prima pagina etc.", a precizat Elena Lemnaru, directorul Scolii "Stefan cel Mare". Timp de 2 ore, elevii au rezolvat subiectele realizate de profesori, iar la final s-au declarat multumiti ca au scapat de emotii. "Subiectele au fost echilibrate, am avut timp sa le rezolvam. A fost chiar utila simularea, pentru ca ne-am dat seama unde ne situam si am mai scapat de stresul ca nu stim ce ne asteapta. La romana a fost mai dificila partea de gramatica, dar a aparut si acea compunere si nu toti au talent si creativitate. La matematica a fost mai grea geometria, ultimele doua probleme facind diferenta", ne-a spus Raluca, o eleva care a adunat opiniile colegilor cu privire la simularea de ieri. Profesorii au apreciat ca subiectele nu sint chiar foarte usoare, insa au acordat note destul de bune in urma corecturii. "La romana, s-a urmarit daca elevii se incadreaza in timp si modul de abordare a subiectului. O noutate au fost acele corecturi, care apar ca un fel de nota de subsol. Insa nu toti elevii le-au folosit. La matematica s-a observat ca unii elevii nu raspund la cerinte la partea de grila, au tendinta sa detalieze in loc sa raspunda punctual", a mai precizat Elena Lemnaru. Aceasta a adaugat si faptul ca si la istorie/ geografie pentru clasa a VIII-a exista noutati in abordarea subiectului, avind in vedere ca s-a renuntat la sinteza si s-a introdus analiza comparativa. Profesorii au inceput sa lucreze la clasa dupa noul model de subiect, care a aparut destul de tirziu, avind in vedere ca teza va avea loc pe 11 decembrie. La matematica, proba va fi pe 5 decembrie, iar la romana pe 14 decembrie, atit pentru clasa a VII-a, cit si pentru a VIII-a. Ieri, in cele 14 centre de comunicare din judet, a avut loc si o simulare a transmiterii electronice a variantei de subiect pentru teza unica. Potrivit reprezentantilor ISJ, actiunea s-a realizat fara elevi si fara subiecte reale si a decurs fara disfunctionalitati. (Camelia STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.