UJIP a raportat economii
Unitatea Judeteana de Implementare a Proiectelor (UJIP) pentru invatamint rural a raportat economii de aproape 250 mii lei (2,5 miliarde de lei vechi) in acest an, bani ce erau destinati dotarilor pentru scoli. Fondurile au ramas in plus dupa o revizuire a achizitiilor realizate de unitatile din mediul rural, in urma sumelor alocate de Ministerul Educatiei la finele anului trecut. Cum sumele au trebuit cheltuite rapid, unele dotari pentru laboratoare s-au suprapus peste cele prevazute in Programul pentru Invatamint Rural. "Au fost scoli care si-au luat toate echipamentele necesare cu banii de la Minister, astfel ca aceste materiale nu ar mai trebui alocate", a precizat expertul in educatie Vasile Apostu Croitoru. In caz contrar, unele scoli risca sa aiba seturi de laborator in dublu exemplar, care astfel nu vor fi utilizate. Desi initial s-a solicitat o situatie la nivel national privind aceste sume suplimentare, in intentia de a fi redistribuite, chiar si pentru noi proiecte de finantare, se pare ca ele vor ajunge pina la urma in judete. In urmatoarea perioada sint asteptate foarte multe dotari pentru scolile din mediul rural, atit carti, cit si seturi de laborator pentru clasele I-IV si V-VIII, pachete continind instrumentar pentru matematica si stiinte, dar si pentru fizica, chimie, matematica, geografie si istorie, inclusiv harti, planse, globuri, microscop, busole etc. De asemenea, scolile urmeaza a fi echipate si cu materiale sportive si utilaje de laborator.
Doar 12 solicitari de granturi
Scolile din mediul rural au mai putut solicita granturi pina pe 15 iunie, insa cu tot termenul prelungit doar 12 solicitari au venit din partea unitatilor de invatamint. Numarul este foarte mic, in conditiile in care pentru Vrancea sint alocate circa 10 proiecte, pentru a fi finantate. Munca pe care o implica o asemenea
documentatie de finantare, sfirsitul de an scolar care de regula este mult mai aglomerat, dar si imposibilitatea de atragere a cadrelor didactice spre astfel de proiecte au constituit principalele impedimente pentru ca scolile sa beneficieze de granturi. Potrivit lui Vasile Apostu Croitoru, expert in educatie in cadrul UJIP Vrancea, in aceasta perioada proiectele depuse sint verificate si, eventual, completate, dupa care se va trece la evaluare.