Educație

Patru scoli au contestat punctajele obtinute la proiecte

Camelia Stănilă
17 mai 2007 772 vizualizări
Expertii din cadrul UJIP spun ca multi directori sint comozi in privinta realizarii proiectelor, dar nici nu-i promoveaza pe tineri u trei scoli sint verificate in privinta impactului avut de proiectele implementate

Patru unitati de invatamint au contestat punctajele obtinute in urma

evaluarii proiectelor depuse pentru Granturi de Dezvoltare Scolara, dupa ce la nivelul judetului doar 3 scoli din 19 au fost declarate cistigatoare. Scolile din Fitionesti si Slobozia Bradului, alaturi de Scoala "Duiliu Zamfirescu" Focsani si Grupul Scolar de Constructii Montaj au solicitat reevaluarea proiectelor. "Deja au fost solicitati evaluatorii si au fost numiti prin ordin de Ministru. In maxim o saptamina cred ca vom avea rezultatele contestatiilor", a precizat Ionut Danisor, economist in cadrul Unitatii Judetene pentru Implementarea Proiectelor (UJIP). Acesta a precizat ca proiectele au fost cistigate in cadrul primei runde de competitii a acestui program, ce se va derula pina in anul 2010. Proiectele cistigate cum vor trebui implementate in 6 luni, pina la sfirsitul lunii decembrie 2007. Concomitent, se desfasoara si un alt program de granturi, cu fonduri de la Guvern si Banca Mondiala, care a ajuns la ultima runda. Pina acum, 34 de scoli au cistigat proiecte, celelalte scoli avind sansa sa mai solicite fonduri pina pe 15 iunie.


"Unii directori sint comozi"


Reprezentantii UJIP au vorbit si despre greutatile intimpinate in relatia cu directorii, unii din acestia fiind acuzati si de comoditate in privinta realizarii proiectelor sau a ridicarii unor materiale cu care au fost dotati. Un dezinteres s-a manifestat pina acum si in privinta expozitiei de manuale pentru clasele I-IV din mediul rural. Desi a fost deschisa la inceputul saptaminii, iar jumatate din unitatile vizate au fost notificate si telefonic, nici un director nu a venit sa preia formularul de comanda. "Directorii sint comozi cind trebuie sa vina sa ia si anumite materiale, spun ca n-au timp. Minima organizare si gradul redus de informare sint de vina. Am observat si teama unor directori de a promova tineri care sa faca proiecte.

Desi este in interesul scolii sa atraga astfel de finantari", a afirmat Vasile Apostu Croitoru, expert in educatie in cadrul UJIP. Pe de alta parte, unii tineri fie sint provizoriu in unitatea respectiva, fie nu

se implica din lipsa unei recompense financiare. Potrivit lui Ionut Danisor, aceasta comoditate a unor directori s-a vazut si in intirzierea raportelor intermediare a scolilor care au cistigat granturi in runda a treia. Trei unitati au intirziat cu aceste situatii, astfel ca toate celelalte 15 scoli nu si-au putut primi banii din transa a doua, pentru a-si finaliza proiectele. Daca unii directori sint asteptati sa depuna sau sa finalizeze proiectele deja in implementare, alte unitati sint verificate in privinta eficientei proiectelor deja terminate. UJIP se afla acum la cel de-al doilea studiu longitudinal derulat in scolile Maluri, Cirligele si Scoala nr. 3 Adjud. Acest studiu implica o serie de teste aplicate elevilor, cadrelor didactice, directorilor si reprezentantilor comunitatilor locale, cu scopul de a vedea daca proiectele si-au atins tinta. Dupa

un al treilea studiu, ce va fi realizat in anul urmator, rezultatele vor fi interpretate, pentru a se constatat o anumita dinamica, de catrespecialisti din cadrul Institutului de Stiinte in Educatie. (Camelia

STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.