Educație

Schimb de experienta pe tema revistelor scolare

Camelia Stănilă
12 mai 2007 762 vizualizări
Elevii si profesorii scolilor Mircesti si "Ion Basgan" Focsani si-au impartasit experienta in realizarea revistelor scolare

Scoala "Ion Basgan" din Focsani a gazduit ieri un interesant schimb de experienta pe tema revistelor scolare, activitate derulata impreuna cu Scoala Mircesti - Vinatori sub genericul "Sa invatam impreuna". Profesorii, dar si elevii care au redactat mare parte din materiale publicate din reviste si-au impartasit experienta lucrului in echipa. Activitatea a inclus indeosebi prezentarea revistelor celor doua scoli. Daca unitatea din Mircesti chiar a cistigat finantare pentru proiectul "Revista pentru parinti" (prof. Veronica Ambrono), cei de la Scoala "Ion Basgan" se pot lauda cu o traditie a revistelor scolare. La ora actuala, ei detin nu mai putin de 6 astfel de publicatii: "Elev - redactor!" (prof. coordonator Lenuta Dima), "Revista M.E.A" (redactata de trei eleve), "Mugur de vers" (Maria Cristoreanu), "Ideea catchers" (Daniela Joghiu), "Stiintele naturii" (Adela Stan) si "Incotro" (Viorica Tudorache). Dascalii au prezentat realizarile, punind accent si pe incurajarea copiilor de a se exprima. "Odata cu aparitia calculatorului, am observat o scadere a interesului elevilor spre lectura. Revista a fost o modalitate de a-i atrage pe elevi, caci o conditie pentru a colabora a fost inscrierea la biblioteca pentru imprumuturi de carti, dar si realizarea unui «caiet de expresii frumoase», cum i-am spus noi. Astfel am ajuns la cel de-al zecelea numar, acum in lucru. Am inceput cu elevii mei, cind erau in clasa a II-a, acum fiind intr-a VI-a. Revista apare in 500 de exemplare si este imprastiata in toata tara, ba chiar a depasit si granitele", a afirmat profesoara Viorica Tudorache, coordonatoarea revistei "Incotro", cea mai cunoscuta si premiata revista de la Scoala "Ion Basgan". Si directorul Tiberiu Dima a vorbit despre utilitatea revistelor scolare, povestind chiar de colaborarea sa la primele numere ale publicatiei "Revista noastra", de la CNU, care a fost un adevarat "act de rezistenta culturala" pe vremea comunismului. "Revistele scolare sint o modalitate foarte eficace de a aplica ceea ce am invatat. Sint un loc de comunicare, o piata de afirmare pentru elevi, care ridica stacheta interioara. Participarea la redactarea revistelor este un experiment interesant, in care se cizeleaza cuvintul. Or cuvintul scris, tiparit, este pretentios, nu este la indemina oricui", a afirmat si Tiberiu Dima, directorul Scolii "Ion Basgan". Acesta a laudat si proiectul scolii Mircesti, care a realizat o revista pentru parinti pentru a crea o mai buna legatura intre acestia si mediul scolar.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.