Educație

Microbuzul scolar de la Valea Sarii parca e blestemat

Camelia Stănilă
8 mar 2007 2557 vizualizări
Primaria vrea sa traga "pe tusa" mijlocul de transport, pentru ca nimeni nu a promovat concursul pentru sofer u parintii reclama ca edilul Ion Bordea nu s-a implicat in problema transportului copiilor, iar motorina a fost cumparata din banii soferului u Ministerul Educatiei a facut un regulament pentru utilizarea microbuzelor scolare

Microbuzul pentru transportul elevilor de la Valea Sarii parca ar fi

blestemat sa nu circule prea mult pe drumurile din comuna. Dupa ce primarul Ion Bordea l-a tinut saptamini intregi in curte, pe motiv ca nu poate fi inmatriculat, situatia fiind rezolvata abia la jumatatea

lunii trecute in urma relatarii cazului in "Ziarul de Vrancea", acum microbuzul risca sa stea din nou "pe tusa", cel putin pentru doua saptamini. Aceasta pentru ca nici unul din cei patru candidati pentru postul de sofer nu au promovat concursul de marti. Potrivit primarului Ion Bordea, nimeni nu a reusit sa obtina minimul de 13 puncte, din cele 15 necesare promovarii, astfel ca va organiza un nou concurs pe 25 martie. Pina atunci, microbuzul nu va circula. "Candidatii nu au fost de pregatiti, poate la urmatorul concurs se vor mai inscrie si altii. Examinarea a fost facuta de organele de politie, participarea la concurs a fost deschisa ... Pina pe 25 februarie nu avem ce face, microbuzul nu va circula. Nimeni nu se

urca in masina, e caz penal. Eu nu vreau raspund pentru asa ceva. Mai bine nu mai primeam microbuzul asta", sustine primarul din Valea Sarii.


Motorina din banii soferului si a parintilor


Parintii, pe de alta parte, s-au revoltat din nou la auzul vestii ca micutii vor merge iar kilometri intregi pe jos. Aceasta si in conditiile in care in ultimele saptamini au asigurat banii de motorina din buzunarul lor, desi aceasta este sarcina primariei. Localnicii din satele Poduri si Colacu se pling ca primarul Bordea nu s-a implicat deloc in transportul elevilor, pina acum motorina fiind asigurata din banii soferului care a preluat microbuzul inca din decembrie, de cind a fost distribuit de Ministerul Educatiei. "Saptamina trecuta am pus cite 50 de mii lei vechi de familie, sa se cumpere motorina. Noi am fi dispusi sa mai dam, numai sa nu mearga copiii pe jos, dar pina cind?", ne-a spus revoltata Felicia Bordea, din Poduri. Chiar si primarul a recunoscut ca soferul a pus bani de motorina din buzunar si spune ca banii vor fi decontati. Insa edilul paseaza vina la directorul scolii, care a intirziat formalitatile. "Nu aveam posibilitatea sa dam bani de motorina de la primarie, ca microbuzul nu era inmatriculat, asa ca soferul s-a oferit sa puna bani din buzunar. Motorina se va deconta, ca fonduri sint. Insa directorul nu a facut formele de decontare", sustine Ion Bordea.


"Iau microbuzul pe raspunderea mea!"


Catalin Pintea, soferul care a luat in sarcina microbuzul de la Valea

Sarii, care de altfel a obtinut si cel mai mare punctaj la concursul

de marti, sustine ca va continua sa transporte elevii pe

raspunderea sa. Aceasta avind in vedere ca, in urma cu trei

saptamini a semnat un contract cu primaria, prin care se

angajeaza sa raspunda de tot ce se intimpla cu elevii si cu

microbuzul scolar. Catalin Pintea se considera cistigatorul

concursului, si in conditiile in care nu li s-a adus la cunostinta

vreun barem care sa specifice conditiile de promovare. "Nu stiu in

ce fel a fost aranjat acest concurs, probabil nu a iesit cine trebuia

sa iasa. Nu pot sa pun sub nici o indoiala politistul care ne-a testat,

dar acesta a pus in practica ce a spus primarul. Noua nu ni s-a

adus la cunostinta conditiile de promovare a concursului. Eu am

atestatul, am carnet de sofer de multi ani, timp in care nu am avut

nici un accident. Consider ca am luat concursul, ca am avut cel

mai mare punctaj, ca daca nu era asa nu-mi mai bateam capul ...

De altfel m-am si consultat cu un jurist si voi contesta decizia. Cum

m-am urcat pe microbuz pina acum, pe raspunderea mea, o fac si

de acum incolo. Eu nici nu am fost platit pina acum, dar am decis

sa fac cursele obisnuite, fara acordul primarului. Si parintii sint

dispusi sa contribuie. Eu am platit tot din buzunar, si taxa de

inmatriculare, si motorina ... primaria nu s-a implicat. Nici macar

dupa ce microbuzul a fost inmatriculat nu au dat bani", spune

Catalin Pintea, care are microbuzul scolar pe mina. Soferul a

precizat ca autoritatile locale nu s-au implicat nici macar in

asigurarea unui loc in care sa fie parcat microbuzul. (Camelia

STANILA)


CASETA:

Microbuzele cad in sarcina primariilor


Cheltuielile privind mijloacele de tansport pentru elevi cad in

sarcina primariilor, dupa cum se precizeaza in regulamentul

intocmit recent de Ministerul Educatiei, cu privire la utilizarea

microbuzelor scolare. Acesta specifica faptul ca intretinerea,

asigurarea auto, obtinerea autorizatiilor si licentelor de transport

persoane, asigurarea combustibilului si salarizarea soferului intra

in responsabilitatea consiliilor locale, care sint obligate sa suporte

cheltuielile. Regulamentul, care are 6 articole, precizeaza si faptul

ca scopul fundamental al utilizarii microbuzelor scolare este

transportul dus-intors al elevilor intre localitatea de domiciliu a

acestora si unitatea de invatamint. "Alte scopuri de utilizare pentru

activitati specific educationale sint transportul elevilor cu ocazia

manifestarilor culturale, sportive, vizite de studiu, parteneriate

scolare bilaterale, proiecte educationale, cu respectarea

metodologiilor privind transportul si asigurarea securitatii elevilor in

excursii, dar si alte tipuri de activitati care vizeaza procesul de

invatamint", se arata in regulamentul impus de MEdC. De

asemenea, noile norme prevad si inscriptionarea fiecarui mijloc de

transport cu denumirea localitatii sau comunei, careia i-a fost

repartizat, pe toate fetele acestuia, inaltimea literelor fiind de

minimum 30 centimetri. "Fiecare primarie beneficiara va preciza in

scris catre Inspectoratul Scolar Judetean locatia parcarii mijlocului

de transport si va lua masuri pentru securitatea acestuia", mai

arata regulamentul privind microbuzele scolare. în situatia in care

mijlocul de transport deserveste doua unitati administrativ

teritoriale, intre acestea se va incheia un protocol privind atributiile

fiecareia in ceea ce priveste cheltuielile de intretinere, plata

soferului sau parcarea microbuzului. In Vrancea, necesarul de

microbuze scolare nu este nici pe departe asigurat, astfel ca

problemele administrative de la Valea Sarii par si mai

surprinzatoare. Dupa ce anul trecut s-au achizitionat noua mijloace

de transport noi, pentru acest an sint prevazute a fi cumparate nu

mai putin de 32 de microbuze pentru elevi. (C. S.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.